REMA 1000 er kjeden der flest nordmenn foretrekker å handle

Ferske tall fra Ipsos MMI’s "Norske Spisefakta 2014" viser at REMA 1000 uten sammenligning er kjeden der flest nordmenn foretrekker å handle.

Den positive utviklingen i preferanse gjenspeiles blant forbrukere i alle livsfaser – unge i etableringsfasen, småbarnsfamilier og godt voksne.

Respondentene oppgir ikke nødvendigvis at REMA 1000 er den kjeden som ligger nærmest boligen, men til gjengjeld skårer REMA 1000 betydelig høyere på preferanse enn på «nærmest boligen». REMA 1000 er med andre ord den sterkeste kundemagneten, som tiltrekker seg kunder også utover sitt umiddelbare nærområde.

– Dette er gledelig. Kunden er vår øverste sjef som vi gjerne vil tilfredsstille, derfor jobber vi iherdig for å selge varer vi kan være skikkelig stolte av. Våre Kjøpmenn og deres ansatte gjør en fabelaktig jobb hver eneste dag i møte med alle våre kunder, sier administrerende direktør Ole Robert Reitan.

Norske Spisefakta er et trend- og segmenteringsleksikon som omhandler alle sider ved nordmenns matkultur; kunnskaper, vurderinger, holdninger, måltidsvaner, innkjøpsvaner og forbruk.

Datamaterialet er solid, med ca. 4000 nye respondenter hvert annet år.
Mange spørsmål stilles med identisk ordlyd år etter år. Dette gir tidsrekker og trendbilder som er til å stole på.

Dagligvaremarkedet

Del artikkel