REMA 1000 og Kjeldsberg kaffe vant pris fra Grønt Punkt Norge
«Selv om mange produsenter har forbedret sin kaffeemballasjen, er det få som har lykkes med å finne en løsning som er så godt gjenvinnbar som denne.» Slik lyder det på Grønt Punkt sin hjemmeside om kaffeemballasjen vår.
REMA 1000 og Kjeldsberg stikker av med Plastløfteprisen for «Design for gjenvinning». Til sammen ble det delt ut fire priser til fem norske bedrifter som har utmerket seg med emballasjeforbedringer i året som har gått.
Kaffeemballasjen vår er et resultat av godt samarbeid mellom flere aktører
– Vi er veldig stolte av å vinne Plastløfteprisen, og synes det er inspirerende. Vi har jobbet lenge med å finne en emballasjeløsning for kaffe som beholder holdbarheten og endelig lykkes vi, sier Emilie Våge.
Plastløftet ble startet i 2019 av Grønt Punkt Norge, for å få flere bedrifter til å forplikte seg til å jobbe for en mer sirkulær plastøkonomi.