Rema.no Lær mer 4 oppskrifter på smoothie bowl

4 oppskrifter på smoothie bowl

En fargerik smoothie bowl er perfekt å lage til frokost, lunsj eller som dessert. Smoothie bowl er tykkere og mer mettende enn en original smoothie, og toppes med fargerik frukt, bær, nøtter og annet godt. Her får du 4 enkle oppskrifter.

Du har sikkert sett disse fargerike bildene på sosiale medier hvor bær, frukt og nøtter ligger pent dandert i hver sin rad. Smoothie bowl både smaker godt, ser bra ut og gjør det enkelt å få i seg de anbefalte “5 om dagen”.

En smoothie bowl er tykkere og mer mettende enn vanlig drikkesmoothie, og nytes med skål og skje. Smoothie bowlen kan du toppe med alle dine favorittingredienser – som kokosflak, sesongens bær, mandler eller chiafrø. Prøv deg frem til din favoritt!

Slik lager du smoothie bowl

Ta utgangspunkt i en smoothieoppskrift, men spar litt på væsken. Denne varianten skal nemlig være litt tykkere slik at du kan spise den med skje.

Bruk fryste bær eller frukt hvis du ikke har isbiter og bland alle ingrediensene i en blender og kjør til en jevn masse. Her er det bare å bruke alle dine favorittoppskrifter!

Hell den ferdige smoothien over i en skål og topp med bær, frukt, nøtter, kokosflak, hakket sjokolade og annet godt. Jo mer farger, jo bedre.

Næringsrik og god frokost

Vil du ha en mer mettende frokost kan du tilsette avokado, banan, melk eller yoghurt i smoothieblandingen. Tilsetter du litt grønnsaker, som grønnkål, spinat eller brokkoli, får du en næringsrik og god frokost.

4 oppskrifter med smoothiebowl