Rema.no » Tema og sesong » Matpakketips: Mandag til fredag

Matpakketips: Sunne og enkle oppskrifter

Fristende matpakker trenger ikke være komplisert å lage. Med litt inspirasjon og planlegging, vil både store og små glede seg til lunsj.

Mest populære oppskrifter

Liker du å sove lenge om morgenen kan et tips være å gjøre klar maten kvelden i forveien. Da har du noe raskt og godt klart i det du går ut døra.

Husk næringsrike mellommåltider

Hjemmelagde granolabarer er både sunt og godt, og perfekt å ta med som mellommåltid på lange dager. Ikke er det vanskelig å lage heller – her viser vi deg hvordan.

Prøv hjemmelaget knekkebrød

Runde, tynne knekkebrød er perfekte til frokost, men også som et alternativ til flatbrød eller kjeks.

Matpakke på budsjett

Lyst til å spare litt penger på matbudsjettet? Karen Elene Thorsen, bedre kjent som @fattig.student, gir deg fire rimelige matpakketips basert på kun syv ingredienser.

Spis middagsrestene til lunsj

Er du kreativ med restene har du noe ekstra godt å glede deg til, samtidig som du sparer både miljøet og lommeboken

Ta med fristende fruktspyd

Med ferdig oppkuttet frukt på spyd i matpakken, slipper du å bli grisete på fingrene. I tillegg er det både næringsrikt og godt.

Dette kan du lage kvelden før

Spar tid om morgenen ved å forberede matpakken en dag eller to i forveien.

10 matpakker som blir spist opp

Både humør og konsentrasjon har godt av en sunn og smakfull matpakke. Det behøver heller ikke ta for mye tid. Her får du 10 tips til enkle og smakfulle matpakker til hektiske hverdager.

Slik gjør du matpakken sunnere

Med litt planlegging og bevissthet rundt hva du pakker med deg, kan du enkelt gjøre lunsjen både sunn og god. Her får du våre beste tips og oppskrifter til en sunnere matpakke.