Sentral innkjøper i REMA Distribusjon | Karriere | REMA 1000
Hopp til innhold
Rema.no Sentral innkjøper i REMA Distribusjon
Tilbake til ledige stillinger
Akershus, Ås

Sentral innkjøper i REMA Distribusjon

Ansettelsesform: Fast ansettelse
Stilling: Heltid
Frist: 26.05.2024
Søk på stilling

REMA Distribusjon Norge AS har ansvaret for distribusjon til Norges største dagligvarekjede REMA 1000. Bedriften har sitt hovedkontor på Vinterbro, der også det fullautomatiserte distribusjonsanlegget ligger. I tillegg er REMA Distribusjon lokalisert i Narvik, Trondheim, Bergen og Stavanger. Vi er totalt 800 ansatte og hadde i 2023 en omsetning på 33 Mrd.

Vi er godt i gang med å etablere en sentral innkjøpsavdeling i REMA Distribusjon. Nå trenger vi forsterkninger og søker etter en ny kollega som sentral innkjøper.

Som sentral innkjøper vil du ha et operativt innkjøpsansvar for et utvalg av varer i REMA. Du vil kjøpe varer direkte til fem regionale distribunaler og til sentrallageret vårt. Porteføljen din vil bestå av både importerte varer med lange ledetider og norske varer med korte ledetider. Som innkjøper vil du være ansvarlig for innkjøp og oppfølging av din portefølje for til enhver tid å sørge for best mulig servicegrad til butikkene i REMA 1000.

Du vil ha en sentral rolle knyttet til kommunikasjon og samhandling i hele verdikjeden. I det daglige vil du samarbeide tett med distribunaler, transport, kategori og leverandører. REMA sitt nye innkjøpssystem RELEX vil være ditt hovedverktøy.   

 

Hovedarbeidsoppgavene dine vil være:   

  • Daglig innkjøp basert på behov og prognoser
  • Oppfølging og korrigering av prognoser
  • Fordeling og koordinering ved knapphet
  • Oppfølging av varelager; nyheter, sesonger og ved utfasing av varer
  • Tett oppfølging av ordrer og varetilgang for å sikre leveringspresisjon  
  • Kampanje- og sesongplanlegging og oppfølging
  • Oppsett og vedlikehold av grunndata
  • Avvikshåndtering
  • Fakturahåndtering
  • Reklamasjoner og returer

 

Vi har stor tro på at du vil trives i rollen hvis du:

  • Har god forståelse for innkjøp og kan kombinere dette med systematisk og analytisk tilnærming til problemstillinger
  • Du er proaktiv og er stadig på utkikk etter å avdekke muligheter til å forbedre vareflyten
  • Du trives med og er flink til å koordinere, samhandle og kommunisere med relevante aktører i verdikjeden
  • Ønsker å jobbe med prosesser og systemer som knytter verdikjeden sammen
  • Er endringsvillig og trives med system og logikk

 

Ønskelige Kvalifikasjoner:

  • Det er et krav om høyere utdanning, gjerne innen økonomi, supply chain og/eller innkjøp/logistikk, relevant erfaring kan kompensere for manglende formell kompetanse
  • God kompetanse i Excel og generelt gode IT kunnskaper
  • God fremstillingsevne både muntlig og skriftlig

 

Hvorfor velge oss?

  • Konkurransedyktige betingelser
  • Fleksibel arbeidstid
  • Arbeidssted i nye lokaler på Vinterbro

 

Hvem er vi?

I REMA er mulighetene mange for mennesker som tør å gi av seg selv, er positive og selvstendige. Vi mener at mangfold gjør oss rikere, og oppmuntrer deg til å søke, uavhengig av hvem du er. Vil du jobbe i en spennende og hektisk bransje hvor du har stor mulighet til å påvirke din egen arbeidsdag, da anbefaler vi deg å søke på denne stillingen.

 

Rollen rapporterer til Leder Forsyningskjede i REMA Distribusjon.

Arbeidssted er Myråsdalen 15. 1407 Vinterbro.

Søknadsfrist: 26.mai

Kontaktinfo

Kristine Løvås
Leder Forsyningskjede
+47 93 82 30 30

Søk på stilling

Intervju med butikkeiere og ansatte

Les inspirerende historier om butikkeiere og ansatte som vi er så stolte av å ha med på laget.

07.06.2018 Karriere

Aleksander Floor er Årets Talent 2017

Det var med stående applaus fra kolleger og ledere i REMA 1000 at Årets Talent ble ropt opp på scenen onsdag kveld.

19.08.2017 Ansvarspris

Øystein Haugen på REMA 1000 Skistua i Narvik mottar Ansvarsprisen

Øystein Haugen på REMA 1000 Skistua i Narvik hylles for sitt arbeid med å gi muligheter til de som faller utenfor samfunnet.