6.1 REMA-appen
6.1.1 Hvordan samler vi inn personopplysninger om deg?
I de aller fleste tilfellene samler vi inn personopplysningene direkte fra deg, eksempelvis når du oppretter en brukerkonto (“Bruker”) eller når du bruker REMA-appen.
Noen ganger samler vi inn personopplysninger fra tredjeparter, som våre samarbeidspartnere eller offentlig tilgjengelige kilder, eksempelvis hvis det er nødvendig for å levere en tjeneste gjennom REMA-appen eller gi informasjon om disse, for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg, eller når du har samtykket til at vi kan profilere deg. De kontaktopplysningene vi eventuelt henter inn, er navn, postadresse og epostadresse.
6.1.2 Opprette bruker
Når du oppretter en Bruker må du dele navnet og telefonnummeret ditt. Vi bruker telefonnummeret ditt for å lage en unik bruker-ID som identifiserer deg når du logger deg på Brukeren i REMA-appen. Vi bruker også telefonnummeret for å undersøke om du allerede har en Bruker.
Du må bekrefte identiteten din når du oppretter Bruker i REMA-appen. Dette gjøres ved hjelp av vår til enhver tid gjeldende autentiseringsløsning. Vi deler personopplysninger med vår leverandør, slik at autentiseringen kan gjennomføres.
Vi behandler disse personopplysningene fordi det er nødvendig for å inngå og oppfylle en avtale med deg. Vi sletter personopplysningene når du sletter brukeren din.
Vi spør også om du vil dele e-postadressen din med oss. Den bruker vi for å sende deg nyhetsbrev og kundeavis, og for å identifisere deg for markedsføringsformål. Det er frivillig å dele e-postadressen med oss, og du kan når som helst fjerne den fra profilen din eller trekke tilbake samtykke til å motta nyhetsbrev og kundeavis.
6.1.3 Administrere Brukeren din
Vi bruker telefonnummeret og bruker-ID for å identifisere deg når du logger deg inn i REMA-appen og for å administrere Brukeren din. Vi kan bruke mobilnummeret ditt til blant annet å sende deg driftsmeldinger ved tekniske problemer, kontakte deg ved produktfeil, svare deg på henvendelser eller for å identifisere deg hvis du ønsker å bruke dine rettigheter etter personvernregelverket.
Vi behandler telefonnummeret og bruker-ID for disse formålene fordi det er nødvendig for å oppfylle avtalen vi har inngått med deg.
Du kan når som helst slette Brukeren. Det gjør du i profilen i REMA-appen. Før du sletter Brukeren bør du lese om hva det betyr for opptjent bonus og Personlige Priskutt. Du finner informasjon om det i brukervilkårene.
6.1.4 Hvordan du bruker REMA-appen
Vi lagrer Advertiser-ID og «app event data» for å analysere bruken av REMA-appen og for å optimalisere teknisk drift av appen. Advertiser-ID er en unik brukeridentifikator som tildeles mobile enheter eller operativsystem. “App event data” er informasjon som samles inn når brukere interagerer med en app. Dette kan inkludere hvilke funksjoner som brukes, hvor ofte appen åpnes, hvordan du navigerer i appen og om du gjennomfører kjøp etter en kampanje eller annen markedsføring som vi eller våre samarbeidspartnere har sendt deg.
Disse opplysningene behandler vi for å få innsikt i hvordan du bruker REMA-appen slik at vi kan avdekke feil, gjøre appen mer brukervennlig og videreutvikle nye tjenester. Du kan lese mer om tjenesteutvikling i kapittel 6.8.
Dersom du har samtykket til det, brukes Advertiser-ID og «app event data» til å sende tilpasset informasjon og tilbud i sosiale medier.
For å kunne sende deg pushvarsler gjennom REMA-appen, registrerer vi enhets-ID (device-ID) til mobiltelefonen din, nettbrettet ditt eller andre enheter du bruker appen fra.
Hvis du opplever problemer med REMA-appen, kan vår supporttjeneste be deg sende logg som viser hvordan du har brukt appen. Vi vil bruke loggen for å undersøke årsaken til problemene. Loggen inneholder blant annet bruker-ID, hva du brukte appen til før problemene oppstod, hvilke API-kall som er brukt, osv.
Vi behandler disse personopplysningene fordi det er nødvendig for å oppfylle avtalen vi har inngått med deg.
Hvis du har samtykket til profilering, kan vi også behandle opplysninger om hvordan du bruker REMA-appen for å profilere deg. Du kan lese mer om profilering i punkt 6.1.8 og i brukervilkårene.
6.1.5 Betalingsmidler og betalingsinformasjon
Du kan registrere ett eller flere betalingsmidler i REMA-appen. Hvis du gjør det og betaler med betalingsmiddelet, vil handleturene dine automatisk bli registrert slik at du oppnår bonus, Personlig Priskutt, samt andre priskutt.
Vi bekrefter identiteten din og kontrollerer at du eier eller er disponent av betalingsmiddelet du registrerer. Vi bruker ulike autentiseringsløsninger for ulike betalingsmidler. For å bekrefte identiteten din må vi utveksle de personopplysningene som er nødvendig for at leverandøren kan gjennomføre autentiseringen, eksempelvis telefonnummer og personnummer.
Hvilken betalingsinformasjon vi behandler, avhenger av hvilke betalingsmidler du registrerer i REMA-appen. Normalt inkluderer det kontonummer, kortnummer og annen informasjon som er nødvendig for å gjennomføre betaling. Vi kan kun se deler av kortnummeret ditt i våre systemer. Det er nødvendig å lagre betalingsinformasjon for at du skal kunne betale via REMA-appen og for at handlehistorikken din skal bli lagret.
Når du registrerer et betalingsmiddel i REMA-appen, vil vi motta og utlevere nødvendige betalingsopplysninger til den som har utstedt betalingsmiddelet og/eller sørger for betalingen. Dette kan for eksempel være banken din, Vipps eller BankID. Dersom du betaler i REMA-appen, vil dine betalingsopplysninger bli delt med vår betalingsleverandør, som også lagrer betalingstransaksjoner du gjennomfører.
Vi behandler disse personopplysningene fordi det er nødvendig for å oppfylle avtalen vi har inngått med deg.
Vi sletter betalingsmiddelet ett år etter at det sist var i bruk, eller når du sletter brukeren din. Du kan når som helst endre eller slette betalingsmidler i Brukeren. Vi vil så snart som mulig slette eventuelle personopplysninger som vi har lagret i forbindelse med din bruk av betalingsmiddelet og som ikke benyttes for andre formål i REMA-appen.
Noen opplysninger, eksempelvis transaksjonsdata, må vi lagre i fem år etter regnskapsårets slutt for å oppfylle våre forpliktelser etter regnskaps- og bokføringslovgivningen.
6.1.6 Handlehistorikk
Vi registrerer og lagrer handlehistorikken når du registrerer et kjøp i REMA-appen. Handlehistorikken din omfatter informasjon om blant annet:
- Hvilken butikk du handlet i
- Dato og tidspunkt for handelen
- Hvilke varer du handlet og hvor mye du handlet av hver vare
- Beløpet du handlet for
- Betalingsmiddel
- Hvis du har tatt i bruk Skann og Betal, registreres informasjon om start- og avslutningstidspunkt for handleturen.Vi vil også kunne samle inn og lagre informasjon om hvilke produkter du gis priskutt på. Dette inkluderer både generelle priskutt og Personlig Priskutt.
Vi behandler disse personopplysningene fordi det er nødvendig for å oppfylle avtalen vi har inngått med deg.
Hvis du har samtykket til det, bruker vi handlehistorikken til å utlede informasjon om deg og dine interesser, eksempelvis om hvor ofte du handler, hvilke dager du foretrekker å handle og hvilke produktkategorier du er mest interessert i. Du kan lese mer om profilering i punkt 6.1.8.
Vi sletter handlehistorikken etter tre år, eller når du sletter Brukeren din. Du kan når som helst selv be om sletting av handlehistorikken din. Vær oppmerksom på at dette innebærer at vi mister grunnlaget for å gi deg Personlig Priskutt.
Noen opplysninger må vi lagre i fem år etter regnskapsårets slutt for å oppfylle våre forpliktelser etter regnskaps- og bokføringslovgivningen. Det gjelder blant annet tidspunkt for kjøp, beløpet du handlet for og hvilke varer du kjøpte.
6.1.7 Skann & Betal
6.1.7.1 Bruk av Skann & Betal
Når du tar i bruk Skann & Betal må du lagre et betalingsmiddel i REMA-appen. Det må du gjøre selv om du allerede har registrert det samme betalingsmiddelet for andre funksjoner i appen. Det er nødvendig å behandle betalingsinformasjon for å sikre effektiv gjennomføring av betaling når du bruker Skann & Betal og for å håndtere eventuelle problemer som skulle oppstå ved betaling.
Vi bekrefter identiteten din og kontrollerer at du eier eller disponerer betalingsmiddelet når du registrerer et betalingsmiddel for å bruke Skann & Betal. Vi bruker ulike autentiseringsløsninger for ulike betalingsmidler. For å bekrefte identiteten din må vi utveksle de personopplysningene som er nødvendig for at leverandøren kan gjennomføre autentiseringen, eksempelvis telefonnummer og personnummer.
Når du bruker Skann & Betal registrerer vi følgende personopplysninger om deg:
- Informasjon om start- og avslutningstidspunkt for handleturen.
- Lokasjonsdata for å knytte handlekurven din til riktig butikk slik at du slipper å skanne QR-koden (kun dersom du samtykker til det).
- Betalingsinformasjon som beskrevet i kapittel 6.1.5.Vi behandler disse personopplysningene fordi det er nødvendig for å oppfylle avtalen vi har inngått med deg.
Vi sletter personopplysningene når du sletter brukeren din.
6.1.7.2. Kundekontroll
Du kan bli valgt ut til kontroll når du bruker Skann & Betal. Vi gjennomfører kontroll for å forebygge svinn og sikre at du bruker tjenesten i tråd med brukervilkårene.
Vi lagrer disse opplysningene for å gjennomføre kontroll:
- Antall kontroller du har vært med på
- Tidspunktet for den siste handleturen og den siste kontrollen
- Utfallet av tidligere kontroll
- Bruker-ID
- Opplysninger om din aktivitet i appen under handleturen, inkludert tidspunktet, om du legger til eller fjerner varer, om varene er betalt, osv.Opplysningene brukes også for å avgjøre når du velges ut til kontroll.
Vi behandler personopplysninger for kontrollformål fordi det er nødvendig for å forebygge svinn og sikre at Skann & Betal brukes i tråd med brukervilkårene. Vi har vurdert at dette er berettigede interesser som veier tyngre enn din rett til personvern.
Vi sletter personopplysningene når du sletter brukeren din.
6.1.7.3. Alderskontroll
Noen av personopplysningene som er listet opp ovenfor brukes til å gjennomføre alderskontroll dersom du kjøper aldersbestemte varer som alkohol, tobakk og legemidler. Vi gjennomfører alderskontroll for å oppfylle våre forpliktelser etter alkohol- og tobakkslovgivningen. Det betyr at det er fastsatt i lov at vi kan behandle personopplysningene som er nødvendig for å gjennomføre alderskontroll.
Vi sletter personopplysningene etter seks måneder.
6.1.8 Profilering og segmentering
6.1.8.1. Profilering
Hvis du samtykker til det, bruker vi handlehistorikken for å lage en personprofil som sier noe om dine preferanser og for å få informasjon om hvilke produkter du har fått priskutt, inkludert Personlig Priskutt, på.
Profilen utarbeides ved at vi analyserer handlehistorikken din, hvordan du bruker REMA-appen og personopplysninger som vi får fra tredjeparter.
Analysen hjelper oss å gjøre antakelser om eksempelvis:
- Alder
- Kjønn
- Antall personer i husstanden din
- Bostedsområde
- Hvor ofte du er inne i applikasjonen
- Hvilke produktkategorier du er mest opptatt av, eksempelvis brød og bakevarer
- Om kjøpet ditt skjer som respons etter en kampanje eller annet markedsføringstiltak
- Hvilken butikk du foretrekker å handle i
Vi bruker profilen for å gi deg Personlig Priskutt og personalisert markedsføring. På sikt vil vi også bruke profilen for å gi deg forslag til varer du bør huske å handle. Vi bruker også innsikt fra profilene for å utvikle nye varer og tjenester.
Vi kan kun profilere deg dersom du samtykker til det. Du kan når som helst gi eller trekke tilbake samtykke til profilering i REMA-appen.
Vi sletter profilen når du trekker tilbake samtykket ditt, eller når du sletter brukeren din.
6.1.8.2 Segmentering
Vi bruker anonymiserte personopplysninger, eksempelvis basert på handlehistorikk og hvordan du bruker REMA-appen, for å identifisere kundesegmenter, kartlegge trender og forbedre tjenestetilbudet. Personopplysningene anonymiseres før de brukes for disse formålene.
6.1.9. Personlige Priskutt
Hvis du samtykker til det, vil vi gi deg Personlige Priskutt. Med personlig priskutt mener vi informasjon og tilbud på varer i REMA 1000-butikkene som er skreddersydd til dine behov og din personprofil. Fordi priskuttene er basert på din profil, er de skreddersydd til deg. Du kan lese mer om profilering i kapittel 6.1.8.
Du mottar informasjon om Personlige Priskutt i forskjellige kanaler. Noen ganger gir vi deg informasjon direkte i REMA-appen, ved hjelp av pushvarsel på mobiltelefon eller på SMS. Andre ganger mottar du Personlig Priskutt som personalisert markedsføring gjennom ulike medie- og kommunikasjonskanaler. Eksempler på medie- og kommunikasjonskanaler er Schibsted og Amedia.
Når vi skal gi deg Personlige Priskutt i andre medie- eller kommunikasjonskanaler enn REMA 1000 sine egne, må telefonnummeret ditt deles og sammenstilles med telefonnumre hos den aktuelle medie- eller kommunikasjonskanalen slik at vi er sikre på at markedsføringen når akkurat deg. Vi kan også bruke e-postadresse for dette formålet dersom du har samtykket til det.
Delingen skjer ved at telefonnummeret ditt gjøres tilgjengelig i en digital løsning som hverken REMA 1000 eller medie- eller kommunikasjonskanalen har adgang til. I den digitale løsningen sammenlignes kundelistene, og medie- eller kommunikasjonskanalen kan deretter rette markedsføring mot de av REMA 1000 sine kunder som også er registrert hos medie- eller kommunikasjonskanalen. I disse tilfellene er vi felles behandlingsansvarlig sammen med medie- eller kommunikasjonskanalen. Vi har inngått en avtale som regulerer våre forpliktelser og sikrer dine rettigheter etter personvernregelverket. Du kan lese mer om hvem vi har felles behandlingsansvar med her.
I andre tilfeller kan medie- eller kommunikasjonskanalen opptre som en databehandler på våre vegne. Da inngår vi en databehandleravtale som sikrer at vi har kontroll over personopplysningene.
Vi kan også bruke opplysninger om deg som medie- eller kommunikasjonskanalen har samlet inn, for eksempel for å gi deg personlige priskutt som er spesielle for området hvor du bor.
De personopplysningene vi kan dele for dette formålet er registreringsopplysninger, tekniske identifikasjons- og brukerdata (for eksempel Advertiser-ID og «app event data») samt kjøps- og brukshistorikk og andre data som er relevante for å kunne tilby deg Personlig Priskutt.
Vi måler effekten av en kampanje etter at den er gjennomført. Det gjør vi ved hjelp av anonyme opplysninger om kjøpene som gjennomføres av kundene som har mottatt markedsføring om personlige priskutt.
6.1.10. Handleliste
For at handleliste skal være et effektivt verktøy for deg, bruker vi handlehistorikken din for å gi deg tilpassede søkeforslag. Vi kan behandle handlehistorikken din for dette formålet fordi vi har en berettiget interesse i å gi deg en best mulig brukeropplevelse. Vår vurdering er at behandlingen kun innebærer et begrenset inngrep i din rett til personvern, og at vår berettigede interesse veier tyngst.
Når du deler en handleliste med andre, vil disse kunne se hvilke varer du har lagt til, notatene du har skrevet, navn og bildet du har valgt på profilen din, samt bildet du har lastet opp i listen. Husk at du må be om samtykke dersom du laster opp bilder av andre enn deg selv.
Du kan når som helst slette en handleliste du har opprettet, også når du har delt den med andre.
Det er frivillig å delta i en handleliste som noen deler med deg og du kan når som helst forlate handlelisten.
REMA gjennomfører stikkprøvekontroller for å sikre at handlelisten kun brukes for de formålene som er beskrevet i brukervilkårene. Ved mistanke om misbruk eller at handlelisten brukes for straffbare forhold, kan handlelistene dine bli gjenstand for nærmere analyse.
6.1.11. Allergenvarsel
Vi tilbyr en allergenvarslingstjeneste i REMA-appen. Tjenesten fungerer slik at du mottar varsler dersom en vare inneholder allergener som du har oppgitt at du ønsker å unngå. Det er helt frivillig å legge inn informasjon om allergener du vil unngå, og du kan når som helst fjerne informasjonen.
Informasjonen om hvilke allergener du ønsker å unngå, kan gi innsikt i din helsetilstand. Vi bruker derfor ikke informasjon om allergener til andre formål enn å varsle deg om allergener som du selv har informert oss om at du vil unngå.
Vær oppmerksom på at produktinformasjonen kan inneholde feil eller mangler. Vi anbefaler derfor å sjekke ingrediensene på varen grundig. Det er viktig å bruke informasjonen med varsomhet, spesielt under matlaging.
6.1.12. Fysisk kort
Dersom du bruker fysisk kort i stedet for REMA-appen, registrerer vi bostedsadressen din i tillegg til de andre personopplysningene vi trenger for å administrere Brukeren din.
6.1.13. Markedsføring
Alle brukere av REMA-appen vil motta informasjon om tilbud og tjenester i REMA 1000, og priskutt på varer du har handlet tidligere. Du vil kunne motta generell informasjon og priskutt i REMA-appen, per post, gjennom digital annonsering og elektroniske kommunikasjonskanaler som SMS og epost. Hvis du aksepterer bruk av pushvarsling, vil du også kunne motta markedsføring på den måten.
Vi sender deg slik generell markedsføring fordi vi har en berettiget interesse i å markedsføre varer og tjenester til våre kunder. Du kan når som helst reservere deg mot markedsføring, eller begrense markedsføringen til enkelte kanaler. Det gjør du i Brukeren din, eller i den enkelte markedsføringshenvendelse. Du kan bruke REMA-appen som normalt selv om du reserverer deg mot markedsføring. Du finner alltid generell informasjon i REMA-appen.
Dersom du har samtykket til Personlige Priskutt, vil du motta markedsføring som er tilpasset din profil. Du kan lese mer om personlig priskutt i punkt 6.1.9 og profilering i punkt 6.1.8.
6.2. Konkurranser
Vi behandler personopplysninger om deg for å invitere deg til å delta i konkurranser og dersom du velger å delta i en konkurranse. Eksempelvis kan vi bruke brukshistorikken din for å plukke deg ut til å delta i en konkurranse, og vi vil bruke kontaktinformasjon for å kommunisere med deg.
Vi behandler disse personopplysningene fordi vi har en berettiget interesse i å invitere deg til konkurranser. Hvis du velger å delta i en konkurranse, samtykker du til at vi kan behandle de personopplysningene som er nødvendig for å gjennomføre konkurransen.
Opplysninger som du oppgir for å delta i en konkurranse slettes når konkurransen er gjennomført, med mindre vi har en god grunn til å oppbevare opplysningene videre. Det kan eksempelvis være for å oppfylle våre forpliktelser etter regnskaps- og bokføringslovgivningen.
6.3. Spørreundersøkelser
Hvis du har samtykket til det, bruker vi dine personopplysninger til å gjennomføre spørreundersøkelser. Eksempelvis bruker vi kontaktopplysningene dine for å kommunisere med deg, og vi bruker handlehistorikken din som grunnlag for å sende deg en spørreundersøkelse eller bestemme innholdet i spørreundersøkelsen.
Hvis du velger å delta i spørreundersøkelsene, samler vi inn og lagrer informasjon som du oppgir i undersøkelsen eller konkurransen. Hvis spørreundersøkelsen er anonym, kan vi ikke koble svarene til deg.
Dersom du har samtykket til å delta i spørreundersøkelser, vil vi dele enkelte av personopplysningene dine med tredjeparter. Det kan eksempelvis være deling av kontaktinformasjon med tredjepart som står for kommunikasjonen (sender ut spørreundersøkelser eller mottar svarene), eller deling av andre opplysninger (eksempelvis handlehistorikk) med samarbeidspartnere som bistår oss med gjennomføring eller analyse av spørreundersøkelsene.
Hvis du har samtykket til Personlige Priskutt, kan invitasjon til deltakelse i en spørreundersøkelse være basert på profilen din. I så tilfelle kan dine svar og opplysninger om din deltakelse i spørreundersøkelsen brukes til å bygge profilen din. Du kan lese mer om profilering i kapittel 6.1.8.
Du kan motta spørreundersøkelser direkte i appen, per post og i elektroniske kommunikasjonskanaler som pushvarsler i REMA-appen og SMS.
Besvarelsene vil bli brukt til å forbedre kundeopplevelsen i våre butikker og utvikle vårt tjenestetilbud.
6.4. Nyhetsbrev og kundeavis
Vi sender nyhetsbrev og kundeavis til alle kunder som samtykker til det. Dersom du har en bruker i REMA-appen, vil vi da også registrere e-postadressen din. Du kan når som helst trekke tilbake samtykke til å motta nyhetsbrev. Det gjør du enten i REMA-appen eller i den enkelte utsending.
6.5. Hjemmesiden
For at hjemmesiden vår, rema.no, skal fungere, bruker vi cookies/informasjonskapsler. Du kan lese mer om hvordan vi bruker cookies/informasjonskapsler i vår cookie-erklæring, som du finner her.
6.6. Bruk av Gratis internett i REMA-butikkene
- Når du bruker Gratis internett i en REMA-butikk, registreres hva du benytter tjenesten til, og hvordan tjenesten blir benyttet. Dette inkluderer all datatrafikk som går til og fra din enhet. Vi kan dermed se hvilke nettsider og apper du benytter, men ikke hva du gjør på disse sidene og appene. Opplysningene brukes også for å sikre normal og stabil IT-drift, for å forebygge misbruk og svindel, samt for å forbedre tjenesten.
Følgende opplysninger samles inn:
● Enhetens MAC-adresse (unik pr. enhet) og IP-adresse
● Navnet du har satt på enheten
● Tidspunkt
● Geografisk posisjon – som følge av IP-adresse eller andre former for geolokalisering
● Aktivitet på nettverk, herunder nettadresser, datatrafikk, og tilhørende loggdata. Datatrafikk lagres ikke.
● Andre opplysninger som du deler når du bruker ulike tjenester, med formål å overføre data i nettverket mellom din enhet og tjenesten du benytter.Gratis internett driftes av ulike leverandører som opptrer som databehandlere på våre vegne. —
● Gratis internett i en REMA-butikk leveres av flere leverandører:
- Onitio Solutions: Ansvarlig for drift og forvaltning av infrastruktur i butikken samt tjenestens kvalitet, tilgjengelighet og funksjonalitet.
- Telenor: Forestår all datakommunikasjon mellom butikk og internett.
- SopraSteria: Logger og monitorerer data for å forbedre brukeropplevelse
- Mnemonic: Monitorerering og håndterersikkerhetshendelser og sårbarheter
6.7. REMA 1000 i sosiale medier
REMA 1000 har profiler på Facebook, Instagram, X, LinkedIn, YouTube og TikTok. Når du interagerer med våre kontoer på sosiale medier, kan vi samle inn følgende typer personopplysninger:
- Identifikasjonsopplysninger: Navn, brukernavn, profilbilde.
- Kontaktopplysninger: E-postadresse, telefonnummer (hvis oppgitt).
- Interaksjonsdata: Kommentarer, likes, delinger, meldinger.
- Bruksdata: Informasjon om hvordan du bruker våre sosiale mediekontoer, inkludert tidspunkt og frekvens av interaksjoner.
Vi bruker et verktøy kalt Agora Pulse for å hente ut statistikk og håndtere henvendelser.
Vi gjør oppmerksom på at selskapene bak disse sosiale mediene også samler inn personopplysninger og bruker dem for egne formål når du besøker vår profil. Vi oppfordrer deg derfor til å lese deres personvernerklæring.
6.8. Tjenesteutvikling
Vi bruker brukerhistorikk fra REMA-appen, handlehistorikk, informasjon fra spørreundersøkelser og konkurranser, samt informasjon samlet inn fra tredjeparter,eksempelvis demografiske data, for å utvikle våre tjenester å vurdere etablering av nye butikker, optimalisere vareutvalget, vareplasseringer og driften av butikkene våre, til å måle responsen på våre priskutt og kampanjer, samt til å måle kvaliteten på og forbedre vårt tjenestetilbud og tjenestene vi allerede tilbyr.
Så langt det er mulig, anonymiserer vi personopplysningene før vi bruker dem til disse formålene. Det betyr at vi ikke kan knytte opplysningene til deg. Noen ganger må vi likevel bruke pseudonymiserte personopplysninger til disse formålene. Det betyr at opplysninger som direkte kan identifisere deg, eksempelvis navn, telefonnummer eller e-postadresse, fjernes og erstattes med en identifikator (eksempelvis en tallkode).
Vi behandler personopplysninger for disse formålene fordi vi har en berettiget interesse i å forbedre og utvikle butikkene og tjenestene til det beste for kundene våre.