Tilbakekalling eller tilbaketrekking av en vare | REMA 1000
Hopp til innhold
Rema.no Om REMA 1000 Informasjon til leverandører Leverandør til REMA 1000 Tilbakekalling eller tilbaketrekking av en vare

Tilbakekalling eller tilbaketrekking av en vare

Leverandøren er forpliktet til å varsle Reitan Retail så raskt som mulig ved hendelser hvor man mistenker at en vare kan være helseskadelig eller medføre uheldig publisitet.

Dette gjør du ved en tilbakekalling eller en tilbaketrekking

Leverandøren er forpliktet til å varsle REMA 1000 så raskt som mulig ved hendelser hvor man mistenker at en vare kan være helseskadelig, medføre uheldig publisitet og/eller innebærer kvalitetsavvik.

Ved en tilbakekalling eller tilbaketrekking av en vare skal kvalitetsavdelingen i REMA 1000 ringes og informeres om hendelsen. Deretter skal det opprettes en hendelse i Recall, Tradesolution sin portal for tilbakekalling og tilbaketrekking. Dersom Recall ikke benyttes sendes utfylt STAND-skjema til krise@rema.no, med kopi til gjeldende kategori- og innkjøpssjef.

Leverandøren skal også sørge for at leverandørens underleverandører påtar seg en slik varslingsplikt, både overfor leverandøren og REMA 1000.

Ved en tilbakekalling eller tilbaketrekking av en vare skal kvalitetsavdelingen i REMA 1000 ringes og informeres om hendelsen. Deretter skal det opprettes en hendelse i Recall, Tradesolution sin portal for tilbakekalling og tilbaketrekking. Dersom Recall ikke benyttes sendes utfylt STAND-skjema med kopi til gjeldende kategori- og innkjøpssjef.

Ved en tilbakekalling eller tilbaketrekking av en vare skal kvalitetsavdelingen i REMA 1000 ringes og informeres om hendelsen.

Last ned kontaktskjema her.