Kvitteringer i Æ kommer tilbake

Med Vipps kan du nå bekrefte at du eier kontonummeret du legger inn i Æ. Da får du igjen oversikt over dine kvitteringer, priser og produkter direkte i appen. Les hva du må gjøre her

I fjor sommer merket kundene at kvitteringen midlertidig forsvant fra Æ. Bakgrunnen var at vi ønsket å ivareta handledataene bedre, ved å finne en måte å bekrefte at du er eier av kontonummeret du legger inn i appen. I mellomtiden valgte vi å fjerne kvitteringene og informasjon om handleturer.

I samarbeid med Vipps lanserer vi nå en slik løsning, som både ivaretar brukeropplevelsen og bidrar til økt personvern. Det betyr at kvitteringene kommer tilbake – til glede for mange. Alt du må gjøre er å bekrefte kontonummeret ditt i Æ ved hjelp av Vipps.

Dersom du ikke ønsker å gjøre dette, kan du fortsatt skanne din personlige strekkode i kassen før du betaler for å registrere Æ-brukeren din. Du vil fortsatt få priskuttene dine som normalt.

– Vi har jobbet døgnet rundt for å finne en løsning som er enkel for kunden, og som ivaretar handlehistorikken til Æ-brukerne best mulig. Da var det naturlig å inngå et samarbeid med Vipps, som også har som mål å forenkle folks hverdag, sier Øistein Burøy Olsen, leder for Digitale Kundeopplevelser i REMA 1000.

Bekreft kontonummeret ditt i Æ med Vipps

Du må bekrefte kontonummeret ditt i appen for å få priskutt og handletur registrert automatisk når du betaler, samt se fremtidige kvitteringer. Du trenger kun å bekrefte kontonummer én gang.

Etter å ha bekreftet kontonummer trenger du ikke lenger å følge med på datoer og oppdatere utløpte bankkort, som vi vet mange glemmer i en hektisk hverdag. Vi håper at dette bidrar til at enda flere sparer penger og får de priskuttene de skal ha.

Ikke Æ-kunde ennå? Les mer og last ned appen her.

Slik bekrefter du kontonummeret ditt:

  1. Åpne Æ og gå inn i din Profil.
  2. Velg «Bankkort» under «Koble til betalingsmåte».
  3. Følg stegene. Æ hjelper deg med å bekrefte kontonummeret ditt med Vipps*.
  4. Ferdig!

*Du må ha lastet ned Vipps på telefonen din og ha lagt til det kontonummeret du ønsker å bruke i Æ for å gjennomføre verifiseringen.

Vi oppfordrer alle kunder til å oppdatere Æ og betalingsmåtene dine, for å sikre at du får priskuttene du skal. Vi gjør oppmerksom på at ubekreftede kort- og kontonumre vil slettes i løpet av kort tid. I tiden fremover kan du oppleve å få pushvarsler eller SMS fra REMA 1000 for å minne deg på dette.

Les også: Betal med mobilen hos REMA 1000

Kundevendte strekkodeskannere på vei

Dersom du ikke ønsker å legge til kontonummeret ditt i Æ eller Vipps, kan du skanne den personlige strekkoden din før du betaler i kassa. Da får du priskutt og oversikt over kvitteringene dine, på lik linje som de som bekrefter kontonummer og ønsker automatisk registrering av handleturen.

For at du enda enklere skal kunne registrere Æ i kassen, er vi i gang med å sette opp kundevendte strekkodeskannere i alle våre butikker. Du må huske å skanne strekkoden når du bruker følgende betalingsmåter:

  • Hvis du ikke har lagt til andre betalingsmåter i appen
  • Når du betaler med kredittkort
  • Når du betaler med kontanter
  • Når du betaler med smartklokker og annen mobilbetaling enn Vipps QR
  • Når du betaler med gavekort
  • Når du deler opp betalingen, som for eksempel kontanter og kort
Lurer du på noe?

Ofte stilte spørsmål og svar

Del artikkel