Hvorfor oppdaterer dere brukervilkårene?
Nye personvernregler ble innført i 2018 (GDPR). Æ er opptatt av at dine rettigheter innenfor personvern alltid er ivaretatt. Alle Æ-brukere må derfor godkjenne nye vilkår og personvernerklæring for å bruke tjenesten videre.
Må jeg godkjenne de nye vilkårene?
I 2018 ble det innført nye personvernregler (GDPR) som gjør at vi tilpasser våre vilkår til den nye lovgivningen. Nye brukervilkår og personvernerklæring må derfor godkjennes for at du skal kunne fortsette å bruke Æ.
Hvorfor kommer jeg ikke inn i Æ uten å godkjenne de nye brukervilkårene?
Vi i REMA 1000 er opptatt av å ivareta de personopplysningene du lagrer i Æ. Vi er derfor avhengig av at du godkjenner vilkår og personvernerklæring for at Æ skal kunne behandle dine personopplysninger i henhold til det gjeldende lovverket. Æ lagrer ditt mobilnummer for å sikre at kun du har tilgang til din Æ-bruker og din handlehistorikk, og for å gi deg oversikt over dine handleturer og personlige priskutt. Du må godkjenne vilkår allerede før din bruker blir opprettet, i og med at REMA 1000 ikke kan registrere ditt mobilnummer uten ditt samtykke.
Hva er nytt?
Det skal være enkelt for deg som kunde å få innsyn i de opplysningene vi har lagret om deg. Du skal også kunne be om retting og sletting av dine brukerdata i Æ. Din handlehistorikk vil bli automatisk slettet etter tre år (tidligere vare dette fem år).
Hvordan godkjenner jeg nye vilkår?
For å godkjenne nye vilkår må du laste ned den nyeste versjonen av Æ i AppStore eller Google Play Store. Du kan når som helst endre dine samtykker i «Profil». Nye vilkår kan også godkjennes på web her.
Hva innebærer det at dere deler informasjon om meg til for eksempel sosiale medier som Facebook?
Hvis du har samtykket til Personlig priskutt ønsker vi at vår markedsføring skal være relevant for deg, i den forbindelse ønsker vi å dele noe informasjon slik at budskapet kommer frem til rett person. Vi deler kun informasjon som gjør det mulig å identifisere deg som rette mottaker, for eksempel Advertiser ID. Du kan når som helst reservere deg fra å motta dette ved å skru av sosiale medier under Personlig priskutt i Profil.
Hva gjør jeg hvis jeg ikke ønsker at dere deler informasjon om meg til sosiale medier, for eksempel Facebook?
Du kan når som helst trekke tilbake ditt samtykke til sosiale medier i Personlig priskutt under «Profil» i appen. Du kan også velge å begrense annonsesporing på din egen telefon. (For iPhone/iOS: «innstillinger» – «personvern» – «annonser»; for Android/Google: «Google settings» – «manage your Google settings» – «services» – «ads».)
Hva innebærer det å gi samtykke til Personlig priskutt?
Dersom du har gitt ditt samtykke til å motta Personlig priskutt, vil vi analysere din handlehistorikk fra Æ for å sikre at priskuttene du mottar er relevante og tilpasset dine preferanser og behov. Vi vil også tilpasse markedsføring på for eksempel Facebook, slik at den er relevant for deg.
Jeg har ikke appen, hvordan godkjenner jeg nye vilkår?
Dersom du ikke har appen kan du godkjenne nye vilkår og personvernerklæring og gi samtykke til personlig priskutt på nettsiden vår her.
Hva inneholder personvernerklæringen?
Personvernerklæringen inneholder informasjon om hvilke personopplysninger vi samler inn, hvordan opplysningene blir brukt og hvilke rettigheter du som Æ-bruker har.