– I en tid hvor mange kjenner på press og uro, trenger vi alle å bli minnet om at det enkle faktisk holder, sier Pia Mellbye, direktør for salg og marked i REMA 1000.

Gjennom budskapet «Det enkle er ofte bra nok» ønsker REMA 1000 å bidra til mindre perfeksjonspress og større rom for det menneskelige. Der det vanligvis reklameres for produkter og priskutt, møter kundene denne uken en påminnelse om at ikke alt må være perfekt.

Som hverdagsbutikken til hver fjerde nordmann ser REMA 1000 hver dag hvordan små handlinger kan gjøre en forskjell, enten det er et vennlig «hei» i butikken, eller en kollega som spør «hvordan har du det egentlig?».

Tiltaket skjer i samarbeid med organisasjonen MOT, som REMA 1000 og Reitan Retail har vært partner med i over 25 år for å styrke ungdoms psykiske robusthet.

– Å føle seg sett og inkludert er viktig for alle – uansett alder. Det er de små, enkle tingene som betyr mest, sier Regine Oen Rong, daglig leder i MOT.

Les mer om kampanjen her