Sterk respons fra kundene
– Vi skal gjøre det enda enklere for kundene våre å ta smarte og sunne valg i hverdagen, sier Pia Mellbye, salgs- og markedsdirektør i REMA 1000.

Crazy Weekend-kampanjen, som ga 50 % priskutt på fem utvalgte frukt- og grønnsaksfavoritter, fikk enorm respons. Salget av frukt og grønt økte med hele 22 % sammenlignet med samme uke i 2023, og over 2 % mot en lignende kampanje i 2024.

Spesielt frukt opplevde en sterk vekst. Her var salget hele 28 % høyere enn fjoråret. De fem kampanjevarene alene utgjorde rundt 3,5 % av den totale omsetningen.

Enklere og sunnere hverdag for kundene
– Nesten to millioner nordmenn velger REMA 1000 hver uke. Det er en tillit vi er utrolig stolte av, og et ansvar vi tar på alvor. Vi skal alltid levere faste lave priser og fristende kampanjer, spesielt på frukt og grønt, slik at det blir enkelt for alle å ta sunne valg, sier Mellbye.

Denne uken fortsetter REMA 1000 med nye kampanjer på sunne produkter. Fem utvalgte frukt og grønnsaker er på tilbud med 25 % rabatt.

Nordmenn ønsker sunnere kosthold
Ifølge REMA 1000s helseundersøkelse, gjennomført av Norstat, sier 33 % av nordmenn at de ønsker å spise mer grønnsaker for å oppnå et sunnere kosthold.

De nye kostholdsrådene fra Helsedirektoratet, lansert i august 2024, anbefaler å øke inntaket av frukt og grønnsaker til minst fem, og helst åtte, om dagen. REMA 1000 håper å inspirere kundene til å gjøre små, men viktige endringer som støtter disse målene.

Sammen skaper vi laveste sluttsum – uten å gå på kompromiss med kvalitet.