Kampen for prisåpenhet
På Prisportal.no kan du selv sammenligne prisen på en utvalgt handlekurv med frukt og grønt.

Det skal være enkelt å handle til de laveste prisene, helt uten kundemedlemsskap. Vi ønsker full åpenhet om norske dagligvarepriser, og heier på Forbrukerrådets dagligvareportal. Mens vi venter på portalen vil vi i REMA 1000 gi deg mulighet til å sjekke prisen på ulike handlekurver fra ulike steder i landet – så blir det enklere å få oversikt over prisforskjellene i hele Norge.
Vi har kuttet prisen på fersk frukt og grønt med 10%! Se prissammenligning på en utvalgt frukt- og grøntkurv på Prisportal.no
På REMA 1000 er det bare lave priser, du trenger ikke å registrere deg eller gi oss informasjon om din handletur for å få tilgang til den laveste sluttsummen på kassalappen.
REMA 1000 mener det er viktig at pristester og prissammenligninger gjøres tilgjengelig for forbrukerne.
Alle kunder bør få anledning til å sjekke hvor det er billigst å handle. REMA 1000 mener det vil føre til økt konkurranse og lavere priser til kundene.
I 2015 utfordret derfor REMA 1000 både Kiwi, Coop og Meny og alle andre konkurrenter og norske konkurransemyndigheter til å gå sammen om å utvikle en prisportal eller å bruke en portal som eksisterer – som kan gi kundene innsyn og oversikt over prisforskjellene mellom kjedene.
– REMA 1000 skal ha de laveste prisene. Vi sjekker mange tusen konkurrentpriser hver eneste uke i hele Norge, og det hjelper oss i vissheten om at vi er billigst. Våre egne prissammenligninger, pristester i media og på enhver.no viser at REMA 1000 gjennomgående har de laveste prisene. Dette ønsker vi selvfølgelig at kundene skal få vite, sier kommunikasjonsdirektør, Mette Fossum Beyer.