REMA 1000 Stavset med Kjøpmann Thomas O. Dahl ble kåret til Årets Butikk

Prisen er en av de mest høythengende prisene en butikk kan få i REMA 1000. Det er en annerkjennelse av dyktig lederskap, god kultur og sterke resultater.

– Prisen for Årets Butikk henger høyt i vår organisasjon. Den løfter frem de som jobber godt og i tråd med verdiene våre hver eneste dag, og som alltid setter kunden først, sier administrerende direktør Tom Kristiansen hos REMA 1000 Norge.

Kjøpmann Thomas roser teamet sitt og familien sin:

– Moren og faren min jobber der fremdeles. De startet butikken da jeg var to år gammel, så vi er en skikkelig familiebedrift. Vi har også det beste teamet med ansatte, og det bevises nå ved at vi mottar denne prisen. Tusen takk til alle sammen og tusen takk til gjengen på Stavset. Det er et privilegium å få være kjøpmann der, avslutter Thomas.

Ansvarspris

En annen høythengende pris er Årets Ansvarspris. Ansvar er noe REMA 1000 lenge har hatt ett sterkt fokus på og involverer arbeidet med helse, bærekraft, ansvarlig handel og mennesker. Dette er tiende gang prisen deles ut og i år var det Kjøpmann Ida Halvorsen fra REMA 1000 Kautokeino som stakk av med seieren. Ida ble hedret for sitt engasjement for lokalsamfunnet sitt og ansvaret hun har vist som er langt utover det som forventes av henne.

– Det var stort å motta denne prisen, og jeg så den ikke komme. Jeg hadde ikke i tankene i det hele tatt at jeg skulle vinne den prisen. Det er en stor ære for meg, forteller Ida.

Årets Grillbutikk

Nytt av året er kåringen av Årets Grillbutikk. Prisen hedrer eksepsjonelle ferskvareprestasjoner, mesterlig kjøpmannskap og verdibasert ledelse som skaper en unik motivasjon, lagånd og gjennomføringskraft. Årets pris gikk til REMA 1000 Krøgenes med Kjøpmann Kristoffer Norli Svarva og ferskvareansvarlige Sissel Andressen Svarva og Hedvig Gundersen.

REMA 1000 Krøgenes har en gjennomføringskraft som samler hele butikken rundt et felles mål og ønske om å yte det lille ekstra for kunden – hver dag gjennom hele åpningstiden. Med inspirerende eksponeringer, godt varetrykk og tydelig kunnskap og tilstedeværelse i lokalmarkedet skapes de beste handleopplevelsene, og god omsetning gjennom hele grillsesongen.