REMA Brands donerer pengepremie til Radiumhospitalet

Leverandøren ønsker å bidra for kreftsyke barn.

REMA Brands ble kåret til Årets Leverandør i 2014, og vant 100.000 kroner.

Brands-gir-bort-pengepremie

Jan Martin  Steen(bak til venstre) Og Marna Kotte Åsgren(til høyre) fra REMA Brands overrekker sjekken på 100.000 kroner til Radiumhospitalet.

I januar kåret REMA 1000 årets leverandør.  Årets Leverandør skal bidra til vekst gjennom innovasjonsevne samt å bidra til fremgang gjennom lønnsomhet. Prisen for Årets leverandør gikk til REMA Brands. Kjøpmenn og regioner har bidratt til å vurdere pris, kvalitet og totalbilde for leverandøren som gikk av med seieren.

– Selskapet har evne til å skape vekst for seg selv og REMA 1000 og kan vise til god lønnsomhet og god kvalitet på varene, sa tidligere administrerende direktør i REMA Industrier, Martin Klafstad den gang.

REMA Brands donerer pengepremie til Radiumhospitalet
Etter at gleden for å ha blitt årets leverandør hadde lagt seg, bestemte de ansatte i REMA Brands seg for å stemme over hva pengepremien skulle brukes til.
Det formålet som fikk flest stemmer totalt var Barneklinikken ved Radiumhospitalet – og det ble derfor besluttet at hele summen på 100.000 kroner skulle gis til Radiumhospitalets barneklinikk for behandling av kreftsyke barn.

– Det er fantastisk å kunne gi bort denne sjekken til barneklinikken. Her er det små skjebner som vi ønsker å bidra for, forteller Kvalitetssjef i REMA Brands, Marna Kotte Åsgren.
– Jeg er veldig glad for at mine kolleger i REMA Brands tar samfunnsansvar og har fokus på og viser et ønske om å kunne hjelpe andre, i tillegg til å levere kvalitetsvarer til REMA 1000-butikker, fortsetter Marna. At dette initiativet kommer fra våre ansatte betyr at de har hjertet på rett sted. Det er viktig i en organisasjon, og det er vi stolte av!, avslutter Marna.

Barneklinikken tok i mot sjekken med stor glede, og kunne forsikre om at pengene vil komme godt til nytte for de som trenger det mest.

Del artikkel