REMA 1000 har fått mest positiv omtale i 2015

YouGov-undersøkelsen viser at folk snakker mest positivt om REMA 1000.

YouGov har sammenliknet Buzz-score for 220 merkevarer i Norge for å kartlegge hvilke som har fått mest positiv oppmerksomhet i løpet av første halvdel av 2015. 

Dette har blitt undersøkt ved at det hver dag har blitt intervjuet 100 nasjonalt representative respondenter for å få vite hva de mener om en rekke merkevarer.

BrandIndex rankings for første halvdel av 2015 er klar. Den viser at REMA 1000 er på førsteplass når det gjelder rangeringer for høyest BUZZ, som betyr at folk snakker positivt om REMA 1000. Flere dagligvarekjeder er inne på topp 10-listen over merkene med høyest BUZZ. Kiwi på tredjeplass, Meny på syvende plass og Coop på åttende plass.

– REMA 1000 hadde også førsteplassen da vi foretok samme rangering for hele 2014. Det er sterkt av REMA 1000 å inneha førsteplassen i en bransje med knalltøff konkurranse om forbrukernes gunst. Kjeden scorer bedre enn sterke merkenavn som IKEA, Toyota og Clas Ohlson, sier Per Ståle Ekrol, Research Team Manager og fagansvarlig for BrandIndex i Norge.

Man kommer frem til Buzz-score ved å spørre respondentene om de har hørt noe positivt eller negativt om et merkevare i løpet av de to siste ukene, enten gjennom reklame, nyheter og rykter eller via venner og familie.

Les mer om undersøkelsen på YouGov’s nettsider.

Del artikkel