REMA 1000 forteller om pris med uforandret styrke

- At REMA 1000 er billigste matbutikk, skal vi fortelle med uforandret styrke – hver gang vi kan henvise til en kilde, sier salgsdirektør i REMA 1000 Thomas Harsvik.

REMA 1000 mener det er viktig at pristester og prissammenligninger gjøres tilgjengelig for forbrukerne

Thomas-1

 REMA 1000 forteller om pris med uforandret styrke

Alle kunder bør få anledning til å sjekke hvor det er billigst å handle. REMA 1000 mener det vil føre til økt konkurranse og lavere priser til kundene.

Tidligere i år utfordret derfor REMA 1000 både Kiwi, Coop, ICA, Rimi, Meny og alle andre konkurrenter og norske konkurransemyndigheter til å gå sammen om å utvikle en prisportal eller å bruke en portal som eksisterer – som kan gi kundene innsyn og oversikt over prisforskjellene mellom kjedene.

– REMA 1000 skal ha de laveste prisene. Vi sjekker mer enn 150.000 konkurrentpriser hver eneste uke i hele Norge, og det hjelper oss i vissheten om at vi er billigst. Våre egne prissammenligninger, pristester i media og på enhver.no viser at REMA 1000 gjennomgående har de laveste prisene. Dette ønsker vi selvfølgelig at kundene skal få vite, sier Harsvik.

Etterlengtet portal skal være på plass i 2016
Stortinget vedtok i mars 2015 å be regjeringen etablere en gratis informasjonsportal for dagligvarer. Portalen skal være på plass senest i løpet av 2016. Der vil forbrukerne kunne lese sammenlignbar informasjon om pris, næringsinnhold, ingredienser, opprinnelse, allergener og hvor varen kan kjøpes.

REMA 1000 ser frem til den dagen dagligvareportalen er etablert, en portal som viser de reelle prisforskjellene i dagligvarebransjen. Fram til den er på plass vil REMA 1000 bruke alle tilgjengelige verktøy som finnes for å synliggjøre prisavstanden for kundene.

– Målet er laveste pris til enhver tid for KUNDEN – vår øverste sjef, avslutter Harsvik.

Del artikkel