YouGov Brandindex måler hvilke merkevarer som har mest positiv omtale blant unge mellom 18 og 34 år. Dette er tredje året på rad REMA 1000 havner på topplisten, som ellers består av strømmetjenester og andre globale merker.

– 1000 takk til kundene for tilliten! Det er stor stas å være blant de unges best likte merkevare nok en gang. Og ikke minst en stor takk til alle våre ansatte som hver dag jobber for å gi kundene enkle og gode handleopplevelser, sier Trond Bentestuen, Administrerende direktør i REMA 1000 i Norge.

Best likte dagligvarekjede blant unge

Strømmetjenesten Netflix havner på toppen med 75,7 prosentpoeng. REMA 1000 og Vipps er de eneste norske merkevarene på topplisten, hvor REMA 1000 står alene som eneste dagligvareaktør.

– De unge er prisbevisste, men de er også opptatt av at produktene de kjøper er produsert på en ansvarlig måte. At dyrevelferden er ivaretatt, minimal miljøpåvirkning og at det er enkelt å få i seg sunn og god mat. Kundene våre vet at REMA 1000 sine produkter representerer alt dette, og det er vi veldig glade for, sier Trond Bentestuen, administrerende direktør i REMA 1000 i Norge.

Det skal være enkelt å ta gode valg

I flere år har REMA 1000 jobbet for å tilby sine kunder produkter av høy kvalitet, til laveste pris – produsert og solgt på en ansvarlig måte.

– Alle våre produkter er fri for palmeolje og mikroplast. Vi jobber stadig med å bedre dyrevelferden sammen med leverandørene, som i fjor hvor vi byttet vi til en friskere og mer aktiv kyllingrase under merkevaren Solvinge. Samtidig gjøres det en stor jobb for å utvikle mer bærekraftig emballasje og redusere matsvinn, sier Kaia Andresen, sjef for miljø og samfunnsansvar i REMA 1000.

Dette er de unges topp 10 likte merkevarer:

  1. Netflix (75,7 poeng)
  2. Vipps (75,6 poeng)
  3. Apple (67,1 poeng)
  4. YouTube (66,8 poeng)
  5. IKEA (63,2 poeng)
  6. Coca-Cola (62,2 poeng)
  7. Tesla (62,2 poeng)
  8. REMA 1000 (61,6 poeng)
  9. HBO Nordic (61,4 poeng)
  10. Spotify (60,8 poeng)

Dette er YouGov Brandindex

I Norge intervjuer YouGov BrandIndex 100 personer hver dag som er representative for den generelle befolkningen, og spør om deres holdninger til forskjellige merkevarer.

De unges ranking er utarbeidet ved hjelp av YouGov BrandIndex WOM-score, blant alle merkevarene som respondentene har hørt noe positivt om (positiv Buzz) blant de mellom 18-34 år. Vi har kun medregnet merker som har oppnådd minimum 200 intervjuer i perioden.