Søndag 19. november delte Norsk cøliakiforening (NCF) ut prisen Årets glutenfrie bedrift. REMA 1000 stakk av med seieren innen kategorien «produsenter» og tar stolt imot prisen.

– Priskomitéen har kåret dere som vinnere på bakgrunn av satsingen på egne, glutenfrie produkter i godt og variert utvalg, med god smak og kvalitet. Det er svært positivt at dere har hatt fokus på å lage produkter som er like gode, eller bedre, enn alternativene med gluten og som kan inspirere til matglede for hele familien, begrunner NCF.

Inspirasjon og matglede

Stadig flere nordmenn må tilpasse sitt kosthold av helsemessige årsaker. REMA 1000 opplevde at vareutvalget i stor grad signaliserte sykdom og helseproblemer, dette var motivasjonen bak REMA 1000 Uten. Målet har vært å gjøre hverdagen enklere for kunden og inspirere til gode matopplevelser for hele familien.

– Dette er veldig moro! Med kundene i fokus har vi i flere år jobbet tett med fagpersoner for å utvikle en glutenfri serie som fokuserer på smak og å inspirere i matveien. Det er stas å se at arbeidet vårt har klart det, sier kategorisjef i REMA 1000, Thomas Riis.

Lavere priser på Fri For-varer

Gjennom å kutte priser og lansere egne produkter har REMA 1000 i en årrekke fokusert på å gjøre Fri For-varer mer tilgjengelig. Med konkurransedyktige priser er det lettere for hele familien å bruke glutenfrie varer i hverdagen, uten at det skal gå på bekostning av lommeboka.

I REMA 1000 Uten-serien finner du brød-, pasta-, pizza og frokostprodukter. Flere av produktene er produsert med økologiske råvarer, både for å fremme god smak og sikre en bærekraftig matproduksjon. Du kan lese mer om REMA 1000 Uten her.