Regnskogen på MiniØya var en suksess!
Helgens store barnefestival er over, og vi takker alle små og store for engasjementet!

REMA 1000, Regnskogfondet og Miljøagentene takker alle besøkende som tok turen til regnskogen!

Regnskogen var en populær aktivitet, og barna synes det var spennende å oppleve regnskogen “på ordentlig”!
30. og 31. mai gikk MiniØya av stabelen, og 15500 besøkende kom til Tøyenparken. REMA 1000 var hovedsponsor av festivalen, og sammen med Regnskogfondet og Miljøagentene ble budskapet om palmeolje og viktigheten av å bevare regnskogen synliggjort.
REMA 1000 har de siste tre årene fjernet palmeolje fra alle egen matvarer merket REMA 1000. Dette ønsket vi å fortelle om på MiniØya, og samtidig som vi ville at barna skulle få en spennende opplevelse. En regnskog fant derfor veien til festivalen. Der fikk festivaldeltakerne nyttig kunnskap om skogens fantastiske dyreliv, viktighet for miljøet, og ikke minst hvordan den kan bevares for fremtiden. Barna kunne også gjennomføre en quiz og vinne fine premier.
Regnskogen ble et populært mål på festivalområdet, det tyder på at budskapet om palmeolje engasjerer! REMA 1000 ønsker å bidra til at regnskogen ikke forsvinner, og jobber hardt med å påvirke resten av dagligvarebransjen.