I går ble vinnerne av Intensjonsavtalens utmerkelser for sunnere kosthold 2024 kåret, og REMA 1000 tok en tredjeplass i kategorien Sunnere markedsføring. Prisen deles ut av Helse- og omsorgsdepartementet til aktører som bidrar til et sunnere kosthold i Norge.

Målrettet arbeid for sunnere matvaner

Juryen trakk frem hvordan vi når unge med budskap om sunt kosthold på medieplattformer de faktisk bruker. Gjennom vårt samarbeid med Lucas Pinheiro Braathen, har vi klart å formidle viktigheten av et kosthold rikt på frukt og grønnsaker på TikTok og andre sosiale medier. Videoene med tips for tilberedning og enkle oppskrifter har fått over 18 millioner visninger, og inspirerer en yngre målgruppe til å velge mer frukt og grønt i hverdagen.

I tillegg ble vårt samarbeid med Norges Håndballforbund fremhevet. REMA 1000 Håndballskolen gir barn og unge et sunt og aktivt fritidstilbud, der frukt og grønnsaker alltid er en naturlig del av måltidene. Juryen la også vekt på at vi har delt ut over 15 tonn frukt og grønt på idrettsarrangementer – et konkret tiltak for å redusere inntaket av usunn mat blant barn og unge.

Vi fortsetter arbeidet

Vi er stolte av anerkjennelsen og setter pris på at vårt arbeid blir lagt merke til. Det motiverer oss til å fortsette å finne nye måter å gjøre sunn mat enkelt, fristende og rimelig for alle.

Takk til alle kunder og samarbeidspartnere som er med på reisen mot en sunnere hverdag!