Hvorfor ser jeg ikke handleturen min i Æ?

Finner du ikke igjen handleturen din i Æ kan det hende at den ikke ble registrert. Dette bør du sjekke.

Opplever du at en handletur ikke vises i Æ kan det ha vært utfordringer med registreringen i kassa.

Her er noen tips til hva du kan sjekke:

  1. Betalte du kontant eller med et gavekort?
    Hverken kontanter eller gavekort kan registreres automatisk i Æ. Dersom du velger disse betalingsalternativene må din personlige strekkode skannes før betaling for at handleturen skal registreres i Æ. Strekkoden finner du i profil i Æppen.
  2. Delte du opp betalingen og betalte noe med et registrert bankkort?
    Dessverre lar ikke Æ seg registrere om deler av betalingen allerede er påbegynt. Velger du å dele opp betalingen i for eksempel kontanter og bankkort må strekkoden din skannes i kassa før du betaler.
  3. Har du fått nytt bankkort?
    Da må du huske å registrere i Æ. Det er det enkelte bankkortet, med kortnummer og utløpsdato, Æ bruker for å registrere handleturen din, ikke kontonummeret. Hvis du tillater pushvarsler i Æ, vil appen minne deg på når et av kortene nærmer seg utløpsdato og det er på tide å registrere et nytt.

 

Ingen av de ovennevnte? Send oss bilde av kvittering og telefonnummeret du har registrert i Æ til oss, så undersøker vi hva som har skjedd. Du finner oss her. 

Har du flere spørsmål om registrering av handleturer finner du ofte stilte spørsmål og svar her. 

Del artikkel