Grillsesongen er REMA 1000s innovasjonsvindu: – Det er nå vi tester morgendagens bestselgere

– Grill er vår kreative lekeplass. Det er nå vi lanserer de produktene vi har aller størst tro på, og bruker kundenes respons til å avgjøre hva som skal bli med videre, sier Pia Mellbye, salgs- og markedsdirektør i REMA 1000.
Grillsuksesser som Big Beef Burger, sliders, spicy kyllingprodukter og pinsa startet alle som sommerlanseringer, og er i dag viktige deler av REMA 1000s helårssortiment.
Fra limited edition til faste favoritter
Allerede i 2009 ble produkter som BBQRibs og sliders lansert som sommervarer – og er fortsatt blant grillfavorittene til mange kunder. I 2017 kom Burger Lab-serien med 10-kroners sauser som ble en umiddelbar suksess. «Hemmeligheter» – vår populære saus- og marinade-serie, som ble lansert i fjor, følger samme suksessoppskrift og er tilbake også i år.
– Når vi tester nytt, gjør vi det med fullt trøkk. Vi utvikler produktene selv, setter dem i kontekst i butikk og gjør det enkelt for kundene å la seg inspirere. Og det beste? Vi lykkes når nyhetene våre skaper verdi for kundene. Produktene skal være gode, rimelige og ansvarlig produsert – det er det som gir gjennomslag, sier Mellbye.
Grill 2025: Mer hvitt kjøtt og grønt på menyen
I år har REMA 1000 særlig fokus på lettere grillvalg. Med kyllingprodukter fra Norsk Kylling, under merkevarene Solvinge og Stange, får kundene både bedre dyrevelferd og bedre smak som standard. Samtidig byr årets frukt- og grøntkampanje på 25 % bonus på åtte utvalgte varer – hele sommeren.
– En av fire sier de griller kylling ukentlig, ifølge vår grillundersøkelse. Samtidig vet vi at mange vil spise mer grønt, men trenger inspirasjon. Derfor har vi sørget for at butikkene bugner av fargerike og grillvennlige grønnsaker – og nyheter som gjør det lett å velge både sunt og godt, sier Mellbye.
Tett på kunden – og rask i svingene
Grillsesongen er ikke bare et høydepunkt i salget – det er også en temperaturmåler på hvor godt REMA 1000 treffer med innovasjonen.
– Noe av det som gjør REMA 1000 unikt, er at vi sitter tett på butikkene, tett på kundene, og tett på produktutviklingen. Det gir oss mulighet til å snu oss raskt og gjøre mer av det som funker, og mindre av det som ikke gjør det, sier Mellbye.
Grillundersøkelsen 2025 viser at nordmenn starter grillsesongen tidligere enn før – og REMA 1000 er rigget for å levere. Flere enn noen gang sier at grillen allerede er i gang før april er over, og med en sen påske og mange fridager i vente, forventer REMA 1000 høy aktivitet i butikkene og stor etterspørsel etter både klassikere og nye favoritter.
– Vi er klare. Butikkene er fulle av inspirasjon, det bugner av nyheter, og vi gleder oss til å se hva kundene tar til hjertet i år, avslutter Pia Mellbye.