Æ har gjort endringer i handlehistorikk for økt personvern

Informasjon om handlehistorikken din i Æ er midlertidig borte. Priskuttene dine får du som normalt. Vi jobber med å finne en bedre løsning.

Du har kanskje lagt merke til at noe av handlehistorikken din i Æ er borte, som hvor og hva du har handlet? Det har vi gjort for å øke brukernes personvern. Informasjonen er heldigvis kun midlertidig borte mens vi jobber med å finne en bedre løsning.

I mellomtiden kan du ikke se hvilken butikk du har handlet i, hvilke produkter du har kjøpt og til hvilken pris. Du kan fortsatt se hvor mye du har handlet for og hvor mye du har spart. Priskuttene dine får du selvsagt som normalt.

Vi vet mange av våre kunder har satt pris på oversikten Æ har gitt deg, både for å beregne matbudsjett og et ekstra smil i hverdagen når du ser hvor mye du har spart på hvert enkelt produkt. Vi håper derfor vi finner en god løsning snart og kan lansere handlehistorikk igjen!

Hvorfor har dere fjernet handlehistorikken?

For å gjøre det enda enklere for deg å være fleksibel med hvordan du betaler for varene dine, lanserte vi kontaktløs betaling i våre butikker i 2020. For at Æ skulle identifisere brukeren din og gi deg priskutt når du handlet må brukeren verifiseres med kontonummer.

Det finnes per i dag ikke en god nok teknisk løsning for å verifisere kontonummer, og sikre at nummeret du legger inn tilhører deg.

Det er selvsagt valgfritt å legge til kontonummer i Æ. Dersom du ikke ønsker å registrere kontonummeret ditt, men fortsatt vil betale kontaktløst, må du huske å skanne den personlige strekkoden din før du betaler.

Har du spørsmål?

Helt i orden. Ta kontakt med oss her eller send en e-post til kontakt@rema.no, så hjelper vi deg så raskt vi kan.

Del artikkel