Rema.no Lær mer 5 tips til en sunn og enkel frokost

5 tips til en sunn og enkel frokost

Har du ofte dårlig tid på morgenen og lar det gå utover frokosten? Med disse 5 frokosttipsene kan du sove lenge og få en næringsrik og god start på dagen samtidig.

Frokosten er et av dagens viktigste måltider, men kan for mange være vanskelig å rekke i en hektisk hverdag. Her får du fem tips til sunne, raske og gode frokoster som både store og små vil like!

Havregrøt

Hjemmelaget havregrøt er rask å lage og kan varieres i det uendelige. Topp den med friske bær og nøtter, tilsett kanel og rosiner eller prøv peanøttsmør og kakaopulver – her er det bare å prøve seg frem til sin favoritt.

Dersom du har dårlig tid på morgenen kan du prøve en kjøleskapsgrøt som du lager kvelden i forveien.

Bananpannekaker

Bananpannekaker er den perfekte måten å bruke opp overmodne bananer på. Jo brunere banan, desto søtere blir pannekakene! Pannekakene holder seg godt i kjøleskapet og kan gjerne lages dagen før. Server med vaniljekesam, bær eller valgfritt pålegg. Har du smakt dem med brunost?

Granola

Gi deg selv en sunn start på dagen med hjemmelaget granola! Lager du en ekstra stor porsjon har du frokost til hele uken. Prøv den med kokosflak og kanel, mørk sjokolade eller tørkede bær. Serveres med yoghurt, melk og friske bær.

Smoothiebowl

En smoothiebowl er tjukkere og mer mettende enn vanlig smoothie, og er perfekt som frokost dersom du bruker litt tid på å bli sulten.

Eggmuffins

Kun fantasien setter grenser for hva du kan fylle disse “miniomelettene” med! Eggmuffins smaker like godt kalde, og kan fint lages dagen i forveien. Hva med paprika og salami eller bacon og sopp?