Rema.no Lær mer 5 tips til en sunn og enkel frokost

5 tips til en sunn og enkel frokost

Lurer du på hva du skal ha til frokost? Med disse 5 oppskriftene på frokost får du inspirasjon til å variere måltidene i hverdagen. Enten du liker havregrøt, smoothie eller frokostpannekaker.

Frokosten er et av dagens viktigste måltider, men kan for mange være vanskelig å rekke i en hektisk hverdag.

 

Havregrøt med topping

Hjemmelaget havregrøt er rask å lage og kan varieres i det uendelige. Topp den med friske bær og nøtter, tilsett kanel og rosiner eller prøv peanøttsmør og kakaopulver – her er det bare å prøve seg frem til sin favoritt.

Dersom du har dårlig tid på morgenen kan du prøve en kjøleskapsgrøt som du lager kvelden i forveien.


Bananpannekaker

Bananpannekaker er den perfekte måten å bruke opp overmodne bananer på. Jo brunere banan, desto søtere blir pannekakene! Pannekakene holder seg godt i kjøleskapet og kan gjerne lages dagen før. Server med vaniljekesam, bær eller valgfritt pålegg. Har du smakt dem med brunost?


Hjemmelaget granola

Gi deg selv en sunn start på dagen med hjemmelaget granola! Lager du en ekstra stor porsjon har du frokost til hele uken. Prøv den med kokosflak og kanel, mørk sjokolade eller tørkede bær. Serveres med yoghurt, melk og friske bær.


Smoothiebowl

En smoothiebowl er tjukkere og mer mettende enn vanlig smoothie, og er perfekt som frokost dersom du bruker litt tid på å bli sulten.


Eggmuffins

Kun fantasien setter grenser for hva du kan fylle disse “miniomelettene” med! Eggmuffins smaker like godt kalde, og kan fint lages dagen i forveien. Hva med paprika og salami eller bacon og sopp?