Rema.no Lær mer 5 matpakketips for mandag til fredag

5 matpakketips for mandag til fredag

En bra matpakke kan gjøres enkelt og bidrar til balanse gjennom dagen. Her har vi samlet fem matpakker som vil glede både store og små.

Matpakke kan være så mye mer enn tørre brødskiver og svett pålegg. Ikke alle har tid til å være kreativ med matpakkene tidlig om morgenen og veien til raske, men ofte kjedelige alternativer blir fort resultater.

Litt planlegging kvelden i forveien er en god løsning for mange.

Matpakker som havner i søpla

Urørte matpakker er samtidig en årsak til at alt for mye mat havner i søpla. Er man flink til å variere, kan man spare både penger og redusere matsvinn.

Eggemuffins, salat, wraps eller rester fra gårsdagens middag er gjerne mer enn nok til å skape spennende matpakker. Under har vi samlet fem enkle tips du kan lage.

5 matpakker: Mandag til fredag

Mandag: Couscoussalat med mango og plomme

Denne couscoussalaten med mango, plomme, mandler og urtedressing er superfrisk og passer perfekt til lunsj eller til matpakka. Kan gjerne lages dagen i forveien og oppbevares i kjøleskap.

Tirsdag: Spinatvafler

Disse vaflene med spinat er gylne utenpå og grønne inni. En næringsrik variant som passer godt i matpakken eller til frokost. Kan fint lages dagen i forveien og holder seg noen dager i kjøleskap.

Onsdag: Eggemuffins med paprika og tomat

Enkle vegetariske eggemuffins med paprika, cherrytomat og ost. Perfekt til frokost, lunsj eller i matpakka. Lag gjerne en større porsjon når du først er i gang, så har du matpakke eller frokost til flere dager. Beregn to muffins per person.

Torsdag: Tortilla med omelett og avocado

Denne tortillaomeletten lager du på kun 10 minutter. En sunn og rask frokost, lunsj eller mellommåltid som passer like godt for store som små. Her er det bare å variere med det fyllet du liker best. Kanskje du har noen påleggsrester du vil bli kvitt?

Fredag: Frokostsandwich med polarbrød

Polarbrød er et godt alternativ når du trenger variasjon fra brødskivene. Fyll med ditt favorittpålegg og nyt til lunsj eller som turmat.