Om REMA 1000 | Vår kultur, verdier og filosofi | Alltid lave priser
Hopp til innhold
Rema.no Om REMA 1000
Om oss

Bli kjent med REMA 1000

REMA 1000 er lavpriskjeden hvor sluttsummen på kassalappen teller. En av nordmenns mest kjente merkevarer, og hver dag jobber butikkmedarbeidere og Kjøpmenn for å gi deg varer av høy kvalitet til lavest mulig pris. REMA 1000 eies av Reitan Retail.

Kulturen

Siden 1979 har REMA 1000 tilbudt kunder over hele landet et godt valgt utvalg av dagligvarer til laveste pris, av høy kvalitet, produsert og solgt på en ansvarlig måte.
Ved å ha dyktige mennesker med de riktige holdningene, gjøre de riktige tingene, jobbe hardt og ha det morsomt mens vi holder på, har vi lykkes med å skape en solid virksomhet som er lønnsom – ikke bare for våre kjøpmenn, men også for kundene.

Verdigrunnlagene er ryggraden i vår bedriftskultur. Dette er et sett verdier som har blitt til gjennom bedriftens historie, og som vi i REMA 1000 lever etter hver dag.

Jobbe hos oss?

Jobb og karriere

En karriere i butikk byr på mange spennende muligheter. Uansett om du er på jakt etter en deltidsjobb ved siden av studiene eller vil jobbe deg opp til å eie din egen butikk, er REMA 1000 et godt sted å starte.

Organisasjonen

REMA 1000 Norge består av 11 regionskontorer, seks distribunaler, og et servicekontor i Oslo. Regionskontorene er nærmeste støttespiller for butikkene i regionen, og tar seg av regional markedsføring og etablering av nye butikker i sitt område. Distribunalene sørger for logistikk og vareflyt. Servicekontorets oppgaver omfatter felles markedsføring og innkjøp, økonomi og IT, samt drift, etablering og sentrale støttefunksjoner. REMA 1000 eies 100 prosent av Reitan Retail.

Reitan Retail

Reitan Retail er et verdidrevet handelsselskap med 39 000 sysselsatte og 3 800 utsalgssteder i syv land i Norden og Baltikum. Selskapet har virksomhet innen dagligvare, servicehandel og mobilitet i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Latvia, Estland og Litauen, gjennom en bred portefølje av merkevarer som REMA 1000, Narvesen, Pressbyrån, 7-Eleven, R-kioski og Uno-X. Målet er å skape de beste kundeopplevelsene i folks hverdag. Vi er til stede der folk er, tett på kunden og lokalsamfunn, og vi driver enkelt og ansvarlig. På den måten skaper vi verdier for lokalsamfunn, for våre partnere og ikke minst for kunden – vår øverste sjef.

Vår filosofi

REMA-filosofien bygger på prinsippet om at få mennesker skal ta mange avgjørelser. Vi skal oppfattes som symbolet på sunn fornuft, folkelighet, usnobbethet og dyktighet.
Vi sier ”Det enkle er ofte det beste”. Dette er ikke bare en floskel, men en regel vi lever etter hver eneste dag. Vi lager ikke kompliserte løsninger for å imponere andre – tvert i mot. Hos oss er det nemlig ikke flaut å gjøre ting enkelt, det er genialt.
Begrepet ”kuttisme” ble innført av oss og betyr kunsten å skape mye for lite. Vi skal sørge for at systemet vårt skal gå på skinner med bruk av enkle, standardiserte løsninger, og vi er hele tiden på jakt etter å bli mer kostnadseffektive. Slikt blir det lave priser av.
En sterk prioritering av oppgavene hjelper oss til å holde rett fokus. Det viktigste vi gjør hver dag er ikke å gjøre tingene riktig, men å gjøre de riktige tingene.
Aktuelt

Les mer om oss

Årsrapporter

I årsrapportene finner du en overordnet beskrivelse av organisasjonen, fremtidsutsikter, nøkkeltall og regnskap.