Mindre matsvinn på Norway Cup

REMA 1000 samarbeider med Too Good To Go og Matvett under årets Norway Cup. Målet er å redusere matsvinn på REMA 1000 Matland samt øke bevisstheten rundt kasting av mat.

Som generalsponsor for Norway Cup har REMA 1000 et særlig ansvar for å servere sunn og god mat til spillere og besøkende på Ekebergsletta. På REMA 1000 Matland serveres det blant annet Hubbard-kylling, mat fra Fiskeriet og egne merkevarer fra REMA 1000. For å redusere matsvinn vil overskuddsmat legges ut i appen “To Good To Go”. På denne måte kan miljøbevisste forbrukere redde mat fra å bli kastet. Initiativet er et samarbeid mellom REMA 1000,  Too Good To Go og Matvett.

-REMA 1000 skal være en pådriver i kampen mot matsvinn og vi har satt oss som mål å redusere maten som kastes i egen virksomhet med 50 prosent i god tid før 2030. Under Norway Cup serverer vi som generalsponsor mat til over 10 000 besøkende i REMA 1000 Matland, og ved å samarbeide med To Good To Go sikrer vi at mat som eventuelt blir til overs kan reddes fremfor å kastes, sier Kaia Østbye Andresen, sjef for samfunnsansvar og miljø i REMA 1000.

Norway Cup er verdens største fotballturnering for barn og unge. I år fylles Ekebergsletta med 30.000 spillere fra hele verden og til sammen kommer det ca. 80.000 besøkende innom sletta hver dag. Les mer om vårt samarbeid med Norway Cup.

I tillegg til at overskuddsmat legges ut i appen er Too Good To Go og Matvett tilstede i REMA 1000 Matland for å lære spillere og publikum mer om matsvinn. På standen kan man få gode tips, komme med egne forslag til hva man kan gjøre for å kaste mindre og delta i matsvinnrelaterte konkurranser.

-Det er viktig å samarbeide om å nå ut til barn og unge med kunnskap om hvordan de best tar vare på maten og Norway Cup er en fin arena for dette, sier Anne Marie Schrøder i Matvett.

Les mer om hva REMA 1000 gjør for å redusere matsvinn.

 

 

 

Del artikkel