Hente oppskriftsvarer fra kalenderen din?

Velg oppskrifter

Del på e-post Skjul handlelapp

Karriere

REMA-filosofien bygger på prinsippet om at få mennesker skal ta mange avgjørelser. Vi skal oppfattes som symbolet på sunn fornuft, folkelighet, usnobbethet og dyktighet.

Vår filosofi

REMA-filosofien bygger på prinsippet om at få mennesker skal ta mange avgjørelser. Vi skal oppfattes som symbolet på sunn fornuft, folkelighet, usnobbethet og dyktighet.

Les mer

Våre verdigrunnlag

Verdigrunnlagene er ryggraden i vår bedriftskultur. Dette er et sett verdier som har blitt til gjennom bedriftens historie, og som vi i REMA 1000 lever etter hver dag.

Les mer

Stillinger i REMA

I REMA 1000 er mulighetene mange, og vi er alltid på utkikk etter de mest positive og offensive folka. Vi har troen på enkeltmennesket og at få folk skal ta mange beslutninger. Samtidig jobber vi sammen med de rette tingene og skaper en vinnerkultur. Lyst til å bli en del av laget? Klikk under og se filmsnutter om hvilken stilling som er rett for deg!

Les mer

Kjøpmann i REMA 1000

I REMA 1000 er Kjøpmann en hederstittel, og derfor skriver vi Kjøpmann med stor K.

Våre butikker eies og drives av kremmere som er opptatt av effektivitet, enkelhet, annerledes og kvalitet. Vil du være SELVSTENDIG? Drive din EGEN BEDRIFT? Være med på vinnerlaget?

Les mer og meld din interesse her!

Er du vår neste Kjøpmann?

Talent

Ønsker du å drive din egen REMA 1000 butikk? Hvert år tas nye medarbeidere inn på REMA Skolens Talent-program – vårt eget utviklingsprogram for fremtidens kjøpmenn i REMA 1000.

Les mer om talent

Møt mennesker i REMA 1000

  • Lagermedarbeider

    Aftab

    Som lagermedarbeider jobber jeg sammen med folk fra cirka 15 nasjoner. Jobben som lagermedarbeider er utrolig variert og omfatter alt fra å plukke, fylle på og kvittere ut varer, til å kjøre truck, registrere på data og mye mer. REMA 1000 tilbyr god og grundig opplæring i alt vi skal kunne. Vi er mange mennesker fra mange nasjoner her, og det lønner seg å være sosial, da vi omgås hverandre hele tiden. Nettopp det at vi er så mange mennesker med ulik bakgrunn her, tror jeg er en av grunnene til at vi har et så godt arbeidsmiljø.

  • Regionsdirektør

    Per Åge

    I jobben som regionsdirektør får jeg brukt mine beste egenskaper hver dag. Min histore i REMA 1000 startet i 1997, da jeg begynte som deltidshjelp i butikk ved siden av skolen. Under økonomistudier i Trondheim fikk jeg tilbud om å bli butikksjef, og etter kort tid bestemte jeg meg for å satse på REMA 1000. Senere ble jeg tatt opp som talent og utdannet kjøpmann på REMA Skolen. Etter noen år som kjøpmann ble jeg rekruttert videre til ledertalent på regionskontoret i Bodø, og vinteren 2008 fikk jeg tilbud om stillingen som regionsdirektør i Oslo. Man er veldig synlig i REMA 1000, uansett hva man holder på med. Personlige egenskaper, innsats og holdninger blir lagt merke til. Det beste med å jobbe i REMA 1000 er at det finnes så mange muligheter.

  • Kjøpmann

    Britt Karin

    Å være kjøpmann i REMA 1000 er en unik mulighet til å drive egen bedrift. Etter videregående skole jobbet jeg som praktikant mens jeg tenkte på hva jeg ville bli. Jeg begynte i REMA 1000, og etter bare noen få måneder fant jeg ut at det var her jeg ville være. Jeg ble først nestkommanderende, og som 25-åring ble jeg kjøpmann. At jeg har REMA 1000 i ryggen gir meg en unik mulighet til å drive for meg selv. Jeg har et proft apparat å støtte meg til når jeg trenger det, likevel er jeg min egen sjef.

Gjør butikk på det

Positiv? Gjør butikk på det.

Har du en positiv innstilling til livet er du i stand til å takle det meste. Kombinerer du din positive innstilling med de arbeidsoppgavene du skal utføre, vil du helt sikkert få en god dag på jobben – hver dag. I REMA 1000 tenker vi at positive medarbeidere er avgjørende for vår framtid, for det er der vi skal leve. Er du positiv kan du derfor gjøre god butikk på det.

Selvstendig? Gjør butikk på det.

Selvstendige mennesker er i stand til å ta egne beslutninger. Vi verdsetter mennesker som kan ta beslutninger, og som kan gjennomføre og ta ansvar. Lykkes du, lykkes nemlig vi også. Det er det god butikk i, så enkelt er det.

Godt humør? Gjør butikk på det.

En god latter smitter. Med godt humør og mye pågangsmot når du langt i livet. Vi vet nemlig at godt humør hos våre medarbeidere gir positive handleopplevelser og fornøyde kunder. Sånt blir det god butikk av – både for deg og for oss.

Ambisiøs? Gjør butikk på det.

REMA 1000 er bygget av og for mennesker med tro på seg selv og en drøm om å vinne, men som samtidig er i stand til å unne andre suksess. Dette blir det et sterkt samhold av. Når dine og de andres tanker og tro på resultater forenes, da når vi målene våre. Gjør butikk på dine drømmer.

Modig? Gjør butikk på det.

Tiltrekkes du av nye utfordringer, og har du mot til å forplikte deg? Dersom du kombinerer ditt mot med lokalkunnskap, en god porsjon entusiasme og lyst til å arbeide på lag med andre innenfor et velfungerende system, har du alle forutsetninger for å lykkes med å nå dine drømmer og mål. Gjør butikk på REMA 1000!

Glad i farger? Gjør butikk på det.

Kreativitet og skaperglede kan omsettes i ulike former. Men skal du skape noe, må du elske det du holder på med – enten det gjelder å dekorere et innbydende frukt- og grønt-bord eller finne smarte, kreative løsninger på utfordringer i jobbhverdagen. Både kundene og vi vet å verdsette din kreativitet og entusiasme. Og det blir selvfølgelig god butikk av sånt.

Ryddig? Gjør butikk på det.

Rot og uorden er ikke et tegn på kvalitet og skaper dessuten mistrivsel. Nettopp derfor vet vi i REMA 1000 å sette ekstra stor pris på deg som er opptatt av å holde orden rundt deg. Det skaper trivsel og hygge både for kundene og for dine kolleger. Er du ryddig, gjør butikk på det, da!

Hvem vi leter etter

Hvem vi leter etter

REMA 1000 er symbolet på folkelighet, usnobbethet, sunn fornuft og dyktighet. Det betyr at vi ikke kun er interessert i din utdanning og yrkeserfaring, men også hvilke personlige egenskaper du har. Hos oss kan du spille på hele ditt register.

Les om hva vi er ute etter

Din folkelighet og usnobbethet kan du bruke i omgang med kundene, leverandører og kolleger. Den sunne fornuften kan du utnytte til å skape et hyggelig arbeidsmiljø og praktiske løsninger til glede for mange. Dyktigheten din kan du bruke til å gjøre REMA 1000 enda sterkere og mer konkurransedyktig, slik at vi, våre kjøpmenn og du kan ha det både morsomt og lønnsomt.

Er du i tillegg selvstendig, har skaperlyst og et sterkt ønske om å påvirke mål og resultater, da vil du helt sikkert trives hos oss. Dessuten har du sikkert en rekke andre personlige egenskaper som du også kan spille ut i REMA 1000. Kanskje du er modig? Veldig morsom? Eller bare generelt svært positiv? Gjør butikk på det!

Reitangruppen som arbeidsplass

Reitangruppen ble kåret til Norges beste arbeidsplass i 2016 av Great Place to Work Institute.

Great Place to Work® Institute kårer Norges Beste Arbeidsplasser hvert år. Les mer om kåringen.

Tillit mellom medarbeider og leder

Great Place to Work® Institute er en konsulent- og analysevirksomhet med base i USA og med internasjonale partnere over hele verden. Great Place to Work® støtter virksomheter i alle bransjer med å bli gode arbeidsplasser, og dermed også oppnå forretningsmessige fordeler og bedre resultater.

– Hos Great Place to Work® Institute har vi lyttet til medarbeidere og evaluert arbeidsplasser siden 1980 for å forstå hva som skaper en god arbeidsplass. Vi vet at fundamentet for enhver god arbeidsplass er tillit mellom medarbeidere og ledelse, sier Anne Johnsrud i Great Place to Work

I tråd med verdigrunnlagene

”Vi vil ha det morsomt og lønnsomt”

Undersøkelsen er basert på 59 ulike påstander hvor medarbeiderne rangerer påstandene på en skala fra 1 til 5, i tillegg til en kulturdel hvor selskapene svarer på ulike metoder og tiltak. Modellen, som Great Place to Work® Institute benytter seg av, har mer enn 20 års anerkjennelse. Den tar utgangspunkt i medarbeiderne og viser på en klar og forståelig måte hvor viktig tillit er, når det gjelder å skape et godt arbeidsmiljø. Mange av påstandene henger jo også tett sammen med forretningsmoral, vinnerkultur, morsomt og lønnsomt, og da er det ekstra gøy å se de gode tallene. Tallene på mange av disse parametrene er enda høyere en de beste i Norge og i Europa, og det er bekreftelsen på at vi klarer å skape en kultur hvor eierskap og engasjement står sterkt!

Kompetanseheving

REMA 1000 har siden 2012 sendt flere medarbeidere til Harvard Business School Executive Education (HBS), www.hbs.edu. Vi har flere HBS Alumni som har gått programmer over to måneder, og vi sender flere på spesialprogrammer á én uke hvert år for å gjøre dypdykk i sitt fag. Vi tror på etterutdanning av våre medarbeidere, og har ved siden av våre egne utdanninger på Verdiskolen (Reitangruppen) og REMA-skolen valgt HBS som gir oss «det lille ekstra».

Franchise

REMA 1000 var den første dagligvareaktøren i Norge som tok i bruk franchising som organisasjonsform, og vi er i dag den eneste aktøren som rendyrker denne formen.

Franchising innebærer et nært samarbeid mellom to selvstendige virksomheter, franchisegiver og franchisetaker, hvor franchisegiveren har utviklet standarder for etablering og drift av lokale virksomheter under et felles navn, mens franchisetakeren står for driften av virksomheten. Systemet er effektivt og krever liten administrasjon. Gode resultater Vår erfaring er at eierskap til egen virksomhet gir en egeninteresse som fører til personlig initiativ og skaperlyst. Sammen med kunnskaper om lokale forhold gir dette oss det beste grunnlaget for å kunne skape gode resultater, både for hver enkelt butikk og for alle butikkene samlet.

Din REMA 1000-butikk

Som kjøpmann driver du din egen REMA 1000-butikk som selvstendig næringsdrivende. Det hele baserer seg på et samarbeid mellom to likeverdige parter; du og REMA 1000. Det å drive din egen butikk med vårt konsept passer utmerket for deg som liker å være på et vinnerlag og som ønsker å gjøre det maksimale ut av et velfungerende system.

REMA 1000 sentralt utvikler standarder for etablering og drift og gir deg løpende assistanse innenfor en rekke felt, blant annet innkjøp, regnskap, markedsføring, opplæring av ansatte, vareutvalg, IT og logistikk. Du har alle muligheter til å gjøre svært god butikk på dette systemet i forhold til investert kapital og risiko.

Dra ned i kalender