Hente oppskriftsvarer fra kalenderen din?

Velg oppskrifter

Del på e-post Skjul handlelapp
Sosialt engasjement ikon
Sosialt engasjement

HER hos Øystein på Skistua

Hos Øystein på REMA 1000 Skistua i Narvik er inkludering og integrering en nøkkel til suksess. Mangfoldet på arbeidsplassen har ført til økt trivsel – både for ansatte og kunder.

_DSC9019 2

Øystein Haugen har vært Kjøpmann i REMA 1000 i over 15 år og har siden starten vært en viktig bidragsyter for samfunnet i Narvik. Gjennom sin rolle som Kjøpmann har han gitt mennesker som av ulike årsaker har havnet utenfor skole, arbeidsliv og samfunnet for øvrig – en ny sjanse. Øystein har bidratt til at de som har behov for ekstra tilrettelegging, har en lidelse eller er flyktninger fra konfliktrammede områder, har blitt sett og opplevd mestring.

En varmere arbeidsplass

En av de som har fått en mulighet hos Øystein er Bård Harald Jenssen. Han har jobbet på REMA 1000 Skistua i 14 år og har spesielle behov for tilrettelegging. Bård er kjent som Mr. REMA 1000 i Narvik og snakker varmt om butikken, kolleger, kjøpmann og REMA 1000 uansett hvor han er. Det er med rette han er selvutnevnt markedssjef!

Øystein kjente Bård fra tidligere og hadde lovet at når han fikk driften i gang i REMA-butikken, skulle Bård få bli med på laget. Det er en avgjørelse han ikke angrer på.

– Bård har hatt en rivende utvikling – fra å være en vanlig ansatt til å bli en nøkkelperson i butikken. I REMA 1000 står mennesker i fokus. Regionsledelsen har sett oss og heiet på initiativet siden starten. Det har gjort det enklere for meg å kunne tilby vanskeligstilte en mulighet, sier Øystein.

Den gode erfaringen ved å ansette Bård har gitt Øystein lyst, erfaring og kunnskap til å hjelpe flere. I dag har han blant annet en tidligere stoffmisbruker i butikken. I tillegg samarbeider Øystein med NAV og andre aktører.

“Dette er mennesker som trenger litt mer oppfølging, men når de opplever mestring blir lykken og gleden mange ganger større. De blir dine mest lojale medarbeidere. Å ha mennesker med ulike forutsetninger, gir en varmere arbeidsplass og bedre arbeidsmiljø”, sier Øystein.

Fornøyde kunder

Øystein forteller at de stadig får skryt fra kunder som setter stor pris på at nærbutikken tar samfunnsansvar. Arbeidet har blitt lagt merke til og flere organisasjoner i regionen har invitert kjøpmannen til å holde foredrag om mangfold og integrering.

– Det å bli sett og få omtale skaper både stolthet og vinnerkultur. Jeg ser tydelig at mine ansatte blir ekstra stolte av jobben de er med på å gjøre og det vi skaper sammen, sier Øystein.

For Øystein har ansvar for lokalsamfunnet og andre mennesker vært en naturlig del av den daglige driften.

– Jeg har vært leder i snart 20 år og det gir meg både motivasjon og glede å jobbe med mennesker som har falt utenfor. Mitt råd til andre arbeidsplasser er å gi hverandre ros og løfte hverandre frem, avslutter Øystein.

sign_oystein

Øystein Haugen
Kjøpmann, REMA 1000 Skistua

Bård og kjøpmann Øystein

Årets Servicebedrift

Til stor jubel vant Øystein og hans medarbeidere Årets Servicepris 2015 i Narvikregionen. Serviceprisen er ingen liten bragd for Narvik-mannen; det er hans øverste sjef – Kunden – som har stemt frem vinneren.– Vi har det gøy på jobb, og det smitter over på alle som handler hos oss. Når vi smiler og er glade blir også våre kunder glad og fornøyd, og på denne måten klarer vi å yte fantastisk service hver eneste dag, sier Øystein.

Del artikkel
Dra ned i kalender