Hente oppskriftsvarer fra kalenderen din?

Velg oppskrifter

Del på e-post Skjul handlelapp

untitled-1_0001_appstore

untitled-1_0000_googleplay

Slik fungerer Æ

Æ kutter 10 % på de 10 varene
du til sammen bruker mest
penger på.

Æ gir deg 10 % lavere pris
på fersk frukt og grønt.

Æ gir deg full oversikt over hvor
mye du har handlet for og spart, samt
detaljer om hver handletur.

ENKEL I BRUK

 

SPØRSMÅL OG SVAR OM Æ

Hva er Æ?

Æ er et personlig verktøy som hjelper deg å spare penger på det du handler mest.  Med appen får du i tillegg full oversikt over handleturene dine og kan til enhver tid se hvor mye du har brukt og spart.  Æ er helt gratis å bruke.

Hvorfor lanserer REMA 1000 Æ?

Vi vil gjøre det enda enklere for våre kunder å spare penger. Æ kutter 10% på de 10 varene du bruker mest penger på. I tillegg får du alltid 10% på ubearbeidet, fersk frukt og grønt. Enklere blir det ikke.

Kan Æ brukes i alle REMA 1000 sine butikker?

Ja, Æ gir deg lavere priser på det du bruker mest penger på uansett hvilken REMA 1000-butikk du velger.

Kan Æ brukes til innkjøp for bedrifter?

Æ kan brukes for innkjøp til et gjennomsnittlig forbruk i en husholdning.  Æ kan ikke brukes for å handle inn til en næringsvirksomhet.

Brukerregistrering

Hvordan laster jeg ned Æ?

Æ laster du enkelt ned fra App Store eller Google Play. Følg deretter instruksjonene for registrering.

Kan alle bruke Æ?

For å bruke Æ må du være over 15 år og ha en smarttelefon med norsk telefonnummer.  Æ kan lastes ned til iPhone og Android.

Jeg fikk ingen engangskode på SMS, hva gjør jeg?

Dersom du ikke skulle motta engangskoden innen kort tid trykker du “send ny engangskode”.

Kan jeg registrere flere profiler på samme telefonnummer?

Nei, telefonnummeret ditt kan kun knyttes til én profil.

Innlogging

Hvordan logger jeg inn?

Første gang du logger inn i Æ må du oppgi telefonnummeret ditt slik at Æ kan identifisere deg og sende deg din personlige engangskode. Etter denne er tastet inn er Æ klar til bruk.

Pushvarsler

Hvilke pushvarsler får jeg?

Du vil kun motta pushvarsler som er relevante for deg. Dette kan være nyheter under “lavere priser” eller når Æ har oppdatert din 10-på-10-liste.

Hvordan slår jeg av eller på pushvarsler?

Bruker du iOS endrer du dette under telefonens innstillinger ved å velge “Æ” og “redigere varslinger”. Har du Android-telefon kan du enkelt endre dette i profilen din i Æ.

10-på-10

Hva er 10-på-10?

10-på-10 er din personlige liste som viser de 10 varene du får 10% på. Etter hver handletur oppdaterer Æ listen din automatisk basert på de 10 siste gangene du har handlet. Dette gjør Æ for at du skal få dine personlige kutt på det du til enhver tid bruker mest penger på.

Hvorfor må jeg kjøpe en vare minst to ganger før den kan legges til min 10-på-10-liste?

Æ ønsker å sikre at du sparer mest mulig penger. For at listen din ikke skal fylles med varer du normalt ikke handler, som for eksempel varer til engangshendelser som bursdager og lignende, kommer en vare først på listen når du har kjøpt den minst to ganger.

Hvorfor oppdaterer Æ 10-på-10-lista basert på mine 10 siste handleturer?

Æ er opptatt av at du skal få dine personlige kutt på det som du faktisk bruker mest penger på til enhver tid. Ved at Æ oppdaterer listen jevnlig og tar utgangspunkt i dine 10 siste handletur er du sikret at varer du har brukt mye penger på til jul f.eks. ikke fortsetter å ligge i listen når du går tilbake til ditt vanlige handlemønster i januar.

Hva betyr det at jeg sparer penger på "det jeg handler mest?

Varene som ligger i din 10-på-10-liste er de du bruker mest penger på til sammen. For eksempel er én pakke kaffe dyrere enn én kartong melk, men ti melk sammenlagt koster mer enn for eksempel to pakker kaffe.

Kan alle slags varer havne på 10-på-10-lista?

Bæreposer, pant, alkohol, tobakk, medisiner, gavekort og pengespill inngår ikke i beregning av 10-på-10. I tillegg får du alltid 10% på ubearbeidet frukt og grønt når du bruker Æ, disse vil derfor ikke legges inn i lista di.

Hvordan kommer jeg i gang med 10-på-10-lista?

Utgangspunktet for 10-på-10-listen din lages ved første handletur med Æ. Da kutter Æ 10% på de 10 varene du bruker mest penger på og legger dem inn i listen din. Æ anbefaler derfor å fylle opp listen din på første handletur – da vil du spare mest.

Jeg fikk ikke 10 % på varene som kostet meg mest den andre gangen jeg handlet med Æ. Hvorfor ikke?

Æ kutter 10% av prisen på de varene som står på 10-på-10-listen din. Listen ble etablert ut ifra de varene du handlet på første handletur, og det er disse varene du får 10% på ved handletur nummer to. Listen blir deretter oppdatert automatisk når Æ blir bedre kjent med deg.

Lavere pris

Hva er Lavere pris?

Her vil Æ tipse deg om andre måter du kan spare penger på.

Alltid 10% på frukt og grønt

Med Æ får du alltid 10% lavere pris på fersk frukt og grønt.

Handleturer

Hva er handleturer?

Handleturer er en oversikt over alle dine handleturer. Her kan du til enhver tid se hvor mye du har handlet for og spart, samt detaljer om hver handletur, som for eksempel varer, priser, tid og sted. Legg merke til at det kan ta noen minutter før din siste handletur blir registrert i Æ.

Hva betyr summen i de ulike sirklene?

Den blå sirkelen viser hvor mye du har handlet for inkludert prisene som Æ har kuttet. Den grønne sirkelen viser hvor mye du har spart, dvs summen av alle priskutt når du har handlet på REMA 1000.

Kan jeg bruke handleturer i Æ som kvittering?

Etter hver handletur får du detaljert informasjon om dine varer, priser, tid og sted i Æ. Dette er ikke gyldig som juridisk kvittering.

Registrering av kjøp

Hvordan registreres handleturen min i Æ?

Handleturen kan registreres på flere måter. Enten manuelt ved bruk av din personlige strekkode, eller automatisk hvis du har registrert bankkort eller MobilePay i Æ.

Når skal jeg registrere mine kjøp manuelt?

Du kan bruke din personlige strekkode for manuell registrering av ditt kjøp dersom du ikke har lagt til bankkort eller MobilePay i Æ, eller ønsker å bruke andre betalingsmidler som kontant og gavekort. Manuell registrering kan også brukes hvis du opplever feil ved betaling med MobilePay eller bankkort. Strekkoden finner du i din profil.

Kan jeg etterregistrere et kjøp?

Nei. Du må bruke Æ når du handler for å registrere dine kjøp. Husk at dine handleturer registreres automatisk hvis du har registrert MobilePay eller bankkort i Æ – på den måten er du sikker på at du alltid sparer mest mulig.

Hvordan registrerer jeg bankkortet mitt?

Bankkortet ditt registrerer du enkelt i din profil ved å enten ta et bilde av kortet eller skrive inn kortnummeret. Dine handleturer vil nå automatisk registreres i Æ hver gang du betaler med dette bankkortet. Æ støtter kun debetkort, du kan derfor ikke registrere kredittkort.

Kan jeg legge til flere bankkort?

Du kan registrere opptil 5 debetkort. Slik kan du være trygg på å få registrert alle dine handleturer i Æ og alltid spare penger. Legg merke til at du kun kan registrere bankkortet ditt på én bruker. Dette for at Æ skal vite hvem det er som handler.

Hvordan kobler jeg Æ og MobilePay?

Du må godkjenne sammenkoblingen under profil i Æ. Neste gang du åpner MobilePay-appen må du også godkjenne sammenkoblingen her. Det kan ta noen minutter før godkjenningen blir synlig i MobilePay.
Ønsker du å fjerne koblingen mellom Æ og MobilePay gjør du dette enkelt under Profil -> MobilePay

Jeg får ikke betalt med MobilePay. Hvorfor ikke?

Husk at du må slå på Bluetooth og ha tilgang til internett (WiFi eller 4G) for å bruke MobilePay.  Bluetooth og internett aktiverer du enkelt under innstillinger på telefonen din.

Vilkår og personvern

Hvordan brukes mine brukerdata?

Æ vil aldri selge din data til tredjeparter. Dataene brukes kun til å gi deg personlige priser og oversikt over handleturene dine. Fullstendige vilkår finner du alltid i profilen din i appen.

Hvordan kan jeg slette min profil og brukerdata?

Du kan når som helst avslutte brukerkontoen din ved å sende en mail til kontakt@rema.no og oppgi ditt mobilnummer og de fire siste sifre i bankkortet du har registrert i Æ. Vær da oppmerksom på at du mister både 10-på-10 lista di og andre personlige priser, samtidig slettes all brukerdata hos REMA 1000. Æ kan aldri gjenopprette en brukerprofil, men du kan opprette en ny bruker hvis du ønsker det.

Hvorfor må jeg oppgi telefonnummer?

Æ trenger telefonnummeret ditt for å identifisere deg og sende engangskoden din på SMS når du logger inn for første gang.

Jeg finner ikke svar på det jeg lurer på her. Hvordan kan jeg få hjelp?

Kontakt oss via skjemaet nederst på siden, så vil vi hjelpe deg med det du lurer på.

Les fullstendig brukervilkår

Dra ned i kalender