Det er flere måter å registrere Æ på når du handler. Det finnes et alternativ både til deg som liker at ting går automatisk og for deg som vil gjøre ting selv. Etter å ha lest denne artikkelen kan du alltid sikre at du får de priskuttene du skal ha med Æ.
Betalingsmetoder: Slik får du priskutt med Æ
For å sikre at du alltid får priskuttene du skal ha, må du huske å registrere Æ i kassa før du betaler. Se hvilke betalingsmåter du kan bruke her.
Det er flere måter å registrere Æ på når du handler. Det finnes et alternativ både til deg som liker at ting går automatisk og for deg som vil gjøre ting selv. Etter å ha lest denne artikkelen kan du alltid sikre at du får de priskuttene du skal ha med Æ.
Få priskutt automatisk ved å legge inn kontonummer eller kredittkort
Den enkleste måten du kan registrere Æ og få priskutt på er å legge til kontonummeret eller kredittkortet ditt i appen. Da får du priskutt automatisk hver gang du betaler med bankkortet som hører til.
Både kontonummer og kredittkort legger du inn under «Profil» og «Koble til betalingsmåte» i appen. Du må være eier av kontonummeret/kredittkortet for å kunne legge det inn i brukeren din. Æ samarbeider med Vipps for å verifisere kontonummeret ditt, og kontonumrene må derfor samsvare. Les mer om det her.
Få priskutt med personlig strekkode
Denne betalingsmåten passer for deg som vil betale med kontanter, gavekort, dele opp betalingen eller bruker kontaktløs betaling med klokke eller mobil, som Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay og Fitbit Pay.
Registrering av personlig strekkode er og et godt alternativ for deg som ikke ønsker å legge inn kortinformasjon i appen.
Få priskutt med Vipps
Nå kan du betale med Vipps igjen med nye “Vipps i kassa”, som gir automatisk priskutt når man kobler sammen Vipps og Æ.
Les nedenfor hvordan det fungerer i vanlige kasser og selvbetjente kasser.
i vanlige kasser
i selvbetjente kasser
Bestill et Æ-kort
Vi ønsker at alle våre Kunder skal få benytte seg av de gode fordelene med Æ! Derfor tilbyr vi muligheten til å bestille et fysisk Æ-kort, dersom du ikke har smarttelefon eller av andre grunner ikke kan registrere kontonummeret ditt i appen.
For å bestille Æ-kort må du aller først opprette en Æ-bruker og godkjenne brukervilkårene før du kan fullføre bestillingen. Du kan lese mer om hvordan du gjør dette her.
Når du har opprettet en Æ-bruker kan du bestille kortet ved å sende SMS til 2228 med kodeord “Ækort”. Deretter får du instrukser på SMS for videre registrering. SMS må sendes fra telefonnummeret knyttet til din Æ-bruker, og kortet blir deretter sendt til postadressen du har oppgitt. Det er ikke mulig å bestille Æ-kort på vegne av andre.
Vi har montert Kundevendte skannere i alle våre butikker, slik at du enkelt kan registrere Æ på handleturen din ved å bipe kortet før du betaler.
Dersom du har spørsmål angående bestilling av Æ-Kort kan du kontakte vår Kundeservice her, eller via vår Æ-support på 52 90 10 00 (åpent 08.00-16.00 på hverdager).