Rema.no » Spar penger med Æ » Ofte stilte spørsmål og svar

Ofte stilte spørsmål og svar om Æ

Lurer du på noe om Æ-brukeren din? Her finner du ofte stilte spørsmål og svar om Æ, som hvordan registrere bruker, hvordan de ulike tjenestene fungerer og samtykker og personvern.

Les mer om Æ her.

Om Æ

Æ er et personlig verktøy som hjelper deg å spare penger når du handler hos REMA 1000. Når du registrerer deg som Æ-bruker får du alltid 10% priskutt på all fersk, frukt og grønt, samt 10% på din 10-på-10-liste. Ukentlig kan du motta egne, personlige priskutt basert på varer du handler, dersom du godkjenner det i appen. Æ er helt gratis å bruke.

Med Æ på telefonen får du alltid 10% priskutt på all fersk frukt, bær og grønnsaker hos REMA 1000. Du får og 10% på de 10 produktene som ligger under 10-på-10-listen din. For å spare enda mer kan du godkjenne at vi sender deg Personlige priskutt i appen, basert på varer du har handlet.

Det kommer stadig flere goder ved å være Æ-bruker. For eksempel kan du teste en gratis babypakke dersom du er nybakt forelder eller venter barn.

For å bruke Æ må du være over 15 år, ha smarttelefon og et norsk telefonnummer. Appen er tilgjengelig for Android- og Apple-telefoner. Appen laster du enkelt ned i AppStore eller Google Play. Du må ha versjon 1.2.4 eller nyere for iPhone og versjon 1.2.3 eller nyere for Android for å bruke Æ og dens tjenester.

Ja. Med Æ kan du spare penger på handleturene dine i alle REMA 1000 sine butikker.

Registrering av Æ-bruker

Last ned Æ på telefonen og følg stegene som dukker opp på skjermen. Første gang du logger inn i Æ må du oppgi telefonnummeret ditt slik at Æ kan identifisere deg og sende deg en personlige engangskode på SMS. Tast inn koden så er Æ klar til bruk!

Dobbeltsjekk at du har tastet riktig telefonnummer og trykk «Send ny engangskode».

Nei. Telefonnummeret ditt kan kun knyttes til én profil.

Det er ikke mulig å overføre den gamle profilen din til nytt telefonnummer. Du må opprette ny bruker.

Registrering av handleturer

Du har flere valgalternativer for å registrere en handletur.

  1. Skann din personlige strekkode i kassen før du betaler (denne finner du under «Profil» i appen).
  2. Legg til et bankkort i Æ. Da registrerer Æ handleturene automatisk når du betaler med dette bankkortet.
  3. Legg til et kontonummer. Dersom du bruker kontaktløs betaling må vi ha kontonummeret ditt for å identifisere Æ-brukeren din. Handleturene registreres automatisk i Æ når du betaler kontaktløst fra dette kontonummeret.
  4. Koble sammen Æ og Vipps. Dersom du har en bank som støtter Vipps, kan du registrere handleturene dine automatisk når du Vippser hos REMA 1000.

Betalingsmåter legger du til selv i appen, under din Profil. Du kan registrere flere betalingsmåter hvis du ønsker det.

 

Du må skanne strekkoden i Æ før du betaler dersom du ikke har registrert annen betalingsmetode, eller ved bruk av kontanter, gavekort og når du deler opp betalingen (for eksempel kontanter og bankkort). Strekkoden finner du under Profil i appen.

Dersom bankkortet ditt er utløpt kan du enkelt slette dette og legge til et nytt i appen. Det er ikke mulig å etterregistrere en handletur. Vi anbefaler derfor at du jevnlig sjekker at du har en gyldig betalingsløsning registrert i appen til enhver tid.

Bankkortet ditt registrerer du enkelt under din Profil i appen, enten ved å ta et bilde av kortet eller skrive inn kortnummeret. Dine handleturer vil nå automatisk registreres i Æ når du betaler med dette bankkortet.

Du kan registrere opptil 5 bankkort. Vær obs på at du kun kan legge til bankkortet ditt i én bruker.

Vipps og Æ har inngått et samarbeid slik at du enkelt kan bruke den betalingsløsningen du ønsker. Vipps registrerer du under Profil i Appen, ved å følge stegene på skjermen. Obs! Du må ha en bank som støtter Vipps for å betale med Vipps hos REMA 1000. Les mer her.

Kontonummer legger du til selv i appen, under “Profil”.

Personlige priskutt

Hver uke tilbyr Æ deg ekstra priskutt basert på varer du har handlet, det kaller vi personlig priskutt. Du må godkjenne at REMA 1000 kan sende deg personlige priskutt i appen før du mottar dette. Det gjør du under «Profil» og «vilkår og samtykker» i Æ. Priskuttene får du automatisk når du handler aktuelle produkter, enten ved å skanne strekkoden din før betaling eller betale med en registrert betalingsmåte.

Dersom du har et personlig priskutt i Æ ligger disse under «For deg» i appen. Dersom du godtar at Æ kan sende deg pushvarsler får du beskjed hver gang du mottar et nytt personlig priskutt.

Om 10-på-10

10-på-10 er din personlige liste som viser de 10 varene du får 10% på ved neste handletur. Listen baserer seg på de 10 varene du har brukt mest penger på de siste 10 handleturene dine. Du kan velge om Æ skal oppdatere listen din automatisk etter hver handletur eller skru på Bytteforslag. Da får du spørsmål om du ønsker å bytte ut et produkt Æ tror du vil ha på listen.

Varene som ligger på 10-på-10-listen din er de du har brukt mest penger på til sammen de siste 10 handleturene dine. For eksempel er én pakke kaffe dyrere enn én kartong melk, mens ti kartonger melk er dyrere enn én pakke kaffe. Æ ønsker å tilby deg priskutt på varene du til sammen sparer mest penger på. Når Æ foreslår å bytte ut et produkt velger den produkter som ligger nederst på listen din – som du da har brukt minst penger på totalt.

Nei. Det er noen varer du ikke kan få priskutt på, som alkohol, tobakk, medisiner, pengespill, gavekort, morsmelkerstatning, bæreposer og pant. Fersk frukt, bær og grønnsaker havner heller ikke på listen, da du alltid får 10% på disse med Æ.

Når du oppretter en Æ-bruker for første gang vil listen være tom, da du ikke har handlet med appen tidligere. Utgangspunktet for 10-på-10-listen din lages etter første handletur med Æ. De varene som kostet deg mest legges automatisk inn i listen og gi deg 10% på neste handletur.

Varsler fra Æ

Æ trenger mobilnummeret ditt for å identifisere deg og sende deg engangskoder til innlogging. Ved å bli Æ-bruker godtar du at REMA 1000 kan bruke mobilnummeret ditt til å gi deg relevant informasjon på SMS, som driftsmeldinger og viktige endringer.

Du kan selv velge hvilke tilganger du gir Æ under Profil i appen. Gå til «Vilkår og samtykker», her kan du skru av og på om du ønsker relevant markedsføring og hvilke kanaler du ønsker å motta viktig informasjon.

Æ bruker pushvarsler til å gi deg informasjon som er relevant for deg, som nye Personlige Priskutt, viktige endringer og påminnelse om å oppdatere dine bankkort og betalingsløsninger. Du velger selv om du ønsker å godta pushvarsler. Dette endrer du normalt i innstillinger på telefonen din.

Vilkår og personvern

Du må godta appens brukervilkår for å bli Æ-bruker. Æ selger aldri dataene dine til tredjeparter. Dataene brukes kun til å gi deg priskutt og oversikt over handleturene dine, og relevant markedsføring fra REMA 1000. Du bestemmer helt selv over hvilken informasjon du vil dele med Æ. Under «Profil» og «Vilkår og samtykker» kan du skru av og på hva du ønsker å dele med oss. Vær obs på at enkelte tjenester ikke vil fungere dersom du fjerner alle samtykker, som for eksempel Personlige priskutt. Fullstendige vilkår finner du alltid i profilen din i appen.

Du kan når som helst avslutte brukerkontoen din i appen under «Profil» og «Slett meg». Vær oppmerksom på at det ikke er mulig å re-aktivere kontoen din etter at den er slettet. Ønsker du å bli Æ-bruker igjen på et senere tidspunkt må du registrere en ny profil. Ønsker du hjelp fra kundeservice for å slette kontoen din kan du kontakte oss her.

Oppdaterte brukervilkår finner du til enhver tid i appen eller her.

REMA 1000-ansatt jobber i butikk

Fant du ikke det du lurte på?

Ingen problem! Kontakt kundeservice for Æ her, så hjelper vi deg så raskt vi kan.

Gå til kundeservice her